A szupermodellek gyakran néznek ki úgy, mintha egy sablonnal készültek volna, ám a H&M online katalógusában felbukkanó hölgyek teste tökéletes és tökéletesen egyforma, csupán a bőrük árnyalata különbözik.
Mintha ikertestvérek lennének, ami a testüket illeti – Fotó: H&M
A svéd áruházláncnál el is ismerték, hogy a website-jukon felbukkanó fehérneműmodellek teste a legkevésbé sem valódi: „Nem valódi test, teljes egészében virtuális és számítógéppel készült” – mondta a H&M sajtósa, Hakan Andersson az Aftonbladet című, svéd lapnak. „Az üzletben álló próbababára adtuk a ruhákat, és azokat fotóztuk, majd komputerrel kreáltuk emberivé a megjelenését” – tette hozzá, aki szerint erre azért volt szükség, hogy a vásárlók figyelme a fehérneműkre és a bikinikre összpontosuljon, ne pedig a modellek alakjára.
Skandináv reklámhatóságok kezdték el kritizálni a céget, az NRK-tól, a norvég műsorszolgáltató társaságtól érkezett az egyik legmarkánsabb kifogás: „Ez jól illusztrálja az egekig érő esztétikai elvárásokat a női testtel kapcsolatban – jelentette ki Helle Vaagland. – Az elvárások akkorák, hogy a H&M a szerencsétlen modellek között nem talált olyat, akinek mind az arca, mind a teste alkalmas lett volna arra, hogy a bikinijüket el lehessen vele adni.”
Az ABC megkereste az áruházlánc amerikai szóvivőjét, aki elmondta, hogy honlapjukon valódi modelleket és virtuálisakat egyaránt használnak öltözékeik bemutatására. „Sajnálatos, ha bárkit félrevezettünk volna, és azt hitte, hogy a virtuális manökenek valódi testek lennének – jelentette ki Nicole Christie. – Ez helytelen, és sosem volt ilyen szándékunk. További belső megbeszéléseket folytatunk arról, hogyan tudjuk egyértelműbbé tenni ezt a vásárlóinknak nyújtott információkban.”
Te mit gondolsz, jogos a felháborodás, vagy kár a túl nagy hűhó a virtuális testek körül?