Nemcsak a MÁV, hanem az Építésügyi és Közlekedési Minisztérium kommunikációja is összeomolhatott a hétfői napon, legalábbis erről tanúskodik egy aznapra keltezett, miniszteri válasz, amelyben, a vasút fényes jövője mellett, azt magyarázták, hogy ők csak egyszerűbbé akarják tenni az utasok számára a szolgáltatások igénybevételét.
Dócs Dávid, a Mi Hazánk képviselője a magyar vasút és a mellékvonalak sorsán aggódva tett fel kérdéseket Lázár János közlekedési miniszternek, még a mostani, nagy összeomlás előtt három héttel. Azt kérdezte, hogy lesz-e újabb vonalbezárás a közeljövőben, mivel egy, a MÁV és a Volán összeolvasztásával foglalkozó munkaanyagban 150 mozdonyvezető „felszabadításáról” írtak, akik átvezényelhetők lesznek a leterhelt vonalakra, és ez, a szakszervezet szerint, újabb vonalbezárásokat jelenthet. A képviselő azt a váteszinek bizonyuló kérdést is feltette, hogy „a vasút fejlesztése helyett miért a boszorkányüldözése zajlik?”
Lázár János megbízásából Ágh Péter államtitkár „válaszolt” a kérdésekre, mégpedig hétfő délután öt előtt pár perccel nyújtották be a választ az Országgyűlési Hivatalának, amikor már nemcsak a Keleti pályaudvart zárták le a forgalom elől, hanem – síntörés és balesetek miatt – a Nyugati pályaudvar és a Déli pályaudvar is elesett.
Az Ön által leírtakkal ellentétben a MÁV és a Volán integrációjának célja, hogy az utasok számára egyszerűbbé tegyük az állam által biztosított közlekedési szolgáltatások igénybevételét
– írta az államtitkár, amikor utasok százezrei kényszerültek pótlóbuszokra, kerülőkre. Ágh Péter, továbbá, figyelembe ajánlotta Lázár két héttel ezelőtti közlekedési infóját, amelyben ötpontos vasútfejlesztési akciótervet jelentett be. Ebben szerepelt az, hogy a közlekedési jogot állampolgári alapjoggá nyilvánítják, 500 kilométernyi, új vasutat építenek és „megkezdik többek között a vasúti járműflotta megújítási lehetőségeinek vizsgálatát”.
Magára a kérdésre, vagyis, hogy lesz-e vonalbezárás. a minisztérium nem válaszolt.