Belföld

Lázár János keményen beleállt Mészáros Lőrincbe

Varga Jennifer / 24.hu
Varga Jennifer / 24.hu

Ezt is megéltük! A Déli körvasút kivitelezője, a V-Híd Zrt. megzsarolta a projekt megrendelőjét, a magyar államot!

– írja Lázár János építési és közlekedési miniszter a Facebookon, ami azért érdekes, mert a V-Híd Zrt. Mészáros Lőrinc cége. Amire maga Lázár is utal, amikor azt írja:

Nincs az a vállalkozó, se kicsi, se nagy, se jó vagy még jobb kapcsolatokkal rendelkező, aki ennek az ígéretnek a megszegésére bírhatja a kormányt.

A miniszter az egész történetet így írja le:

Déli körvasút, 337 milliárd forintból megvalósuló fejlesztése egyszerre európai, országos, fővárosi és nemzetgazdasági érdek. Ferencváros és Kelenföld állomások között megújul és bővül a vasúti pálya, új Duna-híd létesül – ez Magyarország keleti és nyugati fele közötti legfontosabb vasúti kapcsolat. Azonban ez a stratégiai beruházás sem épülhet úgy, hogy közben ellehetetleníti a környéken élők életét. Az ott élők nyugalma ugyanis emberi jog, amit azonban semmibe akar venni a kivitelező. A helyiek korábban azt kérték tőlem és én arra tettem ígéretet, hogy az éjszaka és hétvégén nem zúgnak majd a gépek, tilos lesz a munka. Nem a magam nevében: a kormány, a magyar állam nevében adtam a szavamat.

 

Márpedig a V-Híd most azzal fenyegetőzik, hogy figyelmen kívül hagyja ezt a megállapodást, önkényesen visszatér a hétvégi és éjszakai munkavégzéshez, szembe megy a kormánnyal, mint megrendelővel. Szerinte a szerződés alapján ehhez joga van, különben nem tud határidőre teljesíteni. Csakhogy a kivitelező nem az ott élők nyugalma érdekében hozott korlátozások miatt van csúszásban, hanem a saját hibájából. Tetszettek volna gyorsabban, olcsóbban és jobban dolgozni! A Déli körvasút megépül! A hétvégi és éjszakai munkavégzés tilalma megmarad! A kivitelező V-Hídnak pedig azt ajánlom, hogy a jövőbeli sikeres együttműködés reményében, jól gondolja meg, hogy valóban perrel fenyegetni és zsarolni kívánja-e a megrendelőt. Azt a magyar államot, amely csak a tavalyi évben annyi vasútépítési munkával bízta meg, amelyből 59 milliárd forintos rekord profitra tehetett szert, amelyet osztalékként az utolsó forintig, ki is vettek a cégből.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik