Ezen a Tumblr-oldalon érhető el az a nyílt levél, amelyet több tucat zenész, zenei szakértő alkotott. Mint írják, a Petőfi Rádió az utóbbi években az “igényes könnyűzenei kultúra támogatója és felkarolója volt”, azonban az utóbbi időben ez megváltozott.
Nem csak a zenei kínálat terén, de a rádió hangvételében, stílusában is. Ezért a szakma számos képviselője megbeszélésen vett részt a Petőfi Rádió aktuális vezetőivel, ahol jeleztük aggodalmunkat. Az egyeztetés alapján tudjuk, hogy a megújult Petőfi szélesebb közönségnek kíván szólni, még azzal a kockázattal is, hogy ezáltal elveszítheti a mostanit – benneteket és bennünket. A változást jelzi az is, hogy olyan emblematikus figurák és műsorok tűnnek el a rádióból, akiket ti is szerettetek, számunkra pedig szakmai garanciát jelentette
– fogalmaz a levél, amelynek aláírói arra szertnék felhívni a figyelmet, hogy
a Petőfi Rádió által az elmúlt évtizedben vállalt könnyűzenei küldetés egyre nagyobb veszélybe került!
Emlékeztetnek: a kereskedelmi rádiózás szempontjai helyett a Petőfi Rádió közel egy évtizeden át olyan úton járt, amely valódi értéket teremtett és példát mutatott fiataloknak és időseknek. Ennek folytatását kérik és várják el a Petőfi Rádió vezetőitől.
Ahogyan megírtuk, május végén felmondott a rádió főszerkesztője, Horváth Gergely, miután a rádió vezetésével nem tudta egyeztetni elképzeléseit a csatorna jövőjét illetően.
Nagyon mást gondolunk – többek között – arról is, mit jelent a magyar könnyűzenei ökoszisztéma, mit a #Petőfirádió, és mit maga a közszolgálat. A változás és az ebből fakadó szakmai nézetkülönbségek egy adó életében természetes jelenségek
– fogalmazott Horváth Facebook-posztjában.
A nyílt levelet aláírta többek között a 30Y, az Akvárium Klub, az Anna & The Barbies, a Blahalouisiana, az EFOTT, a Hősök, a Kerekes Band, a Kiscsillag, a Kistehén és a Maszkura és a Tücsökraj. A levelet egyre többen osztják meg a Facebookon, az aláírók teljes listáját itt találja.
Friss: a nyílt levélre a közmédia is reagált. Így.