A Népszabadságnak Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke azt nyilatkozta: a BKV menedzsmentje nemhogy nem áll ellen, de előzékenyen asszisztál a cég buszágazatának leépítésében.
A 2012-ben indított új modell teljes körű bevezetése esetén kétharmadra emelkedhet az elveszített megrendelések aránya. Nemes szerint az új járművek lízingelése jobb megoldás lenne a buszbérlésnél, hiszen akkor a járművek végül a társaság tulajdonába kerülnének hasonló kiadások mellett.
Az érdekképviseleti vezető felhívta a figyelmet: a buszok karbantartásához a helyet és az alkatrészt is a BKV biztosítja, a munkát mégis külsős cég emberei végzik el – miközben a BKV karbantartói munka nélkül maradnak.
A BKV idei üzleti terve szerint a karbantartói létszám a telephely-hasznosítás hatására 23 fővel, a 75 bérelt autóbusz üzembeállítása miatt 23 fővel, a tervezett 10 százalékos teljesítménycsökkenés nyomán 94 fővel csökken.
A lap emlékeztet: a buszok 65 százaléka túlfuttatott, selejtérett, a járműpark átlagos életkora 19 év – üzembentartása jelentős kihívás.