A Kossuth teret szombattól az autók helyett a gyalogosok és a kerékpárosok vehetik birtokba. A térrekonstrukció gyakorlatilag elkészült. A látogatóközpontban és a mélygarázsban még folynak a befejező munkálatok, de a megújult Rákóczi-emlékmű és a József Attila-szobor is a végleges helyén áll. A Kossuth-szoborcsoport főalakja is a helyére került, a következő hónapok feladata a nyolc mellékalak elhelyezése. Az Andrássy- és a Tisza István-szobor a tervek szerint május végére készül el. A nyár derekára a tér teljes egészében megújul, addigra a mélygarázs és az Országgyűlési Múzeum is teljes üzemben működni fog.
Az alsó rakparton, amely egészen a kilencvenes évek óta zárva volt, korzót alakítottak ki. A téren – az átépült és üzemkész 2-es villamos kivételével – teljes mértékben megszűnik az átmenő forgalom, és tilos a gépjárművek behajtása a térre.
Az 55 ezer négyzetméternyi új térkőburkolat egyes részein a nyári melegben párásító berendezések hűsítik majd a levegőt. A Steindl Imre-i elgondolások mentén megújult tér közepén kapott helyet az új Országzászló: a 33 méter magas, tűhegyes árbocon 28 négyzetméteres zászló lobog majd. Mellette az Országház felújított homlokzatát visszatükröző vízfelület gazdagítja a látványt, és akadályozza meg a behajtást a térre.
A több mint 23 ezer négyzetméternyi zöldfelületből 11 ezer 800 négyzetmétert borít gyepszőnyeg, a parkosított részeken 133 fát és 92 ezer darab cserjét ültettek. Az építkezés során 50 ezer köbméter betont öntöttek be, a mélygarázs kialakításához 120 ezer köbméter földet mozgattak meg, a térrendezéssel még további 40 ezret. Háromezer tonna betonacélt használtak fel, 150 kilométer elektromos kábelt és 3 kilométer vízi közmű vezetéket fektettek le. Több mint ötszáz kamion szállította a 24 ezer tonna kőelemet, összesen 2,5 millió darab térburkoló követ raktak le a munkások.
A hátralévő munkálatok – beleértve a mélygarázs és a látogatóközpont beüzemelését, továbbá az Országház homlokzati díszkivilágításának kiépítését – várhatóan a nyár végéig befejeződnek.