Belföld

Orbán Ráhel a magyar celeblistán

A Marketing&Media harmadszor állította össze a Nagy Magyar Celeblistát két napilap (Blikk, Bors) és négy hetilap (Best, Hot!, Kiskegyed, Story) tavalyi címlapjai alapján.

Az első hely nem meglepetés: Liptai Klaudia megőrizte elsőségét. A tavalyi huszonötös lajstrom szereplőinek több mint fele viszont kicserélődött, tizenhárman még sosem szerepeltek a listában. Közülük a legelőkelőbb helyet Rékasi Károly (3.) érte el, de hozzá hasonlóan jól szerepelt Palácsik Tímea (4.) és Andy Vajna (5.) is. A magazin visszatérőnek nevezi Détár Enikőt, aki két éve 21. volt, tavaly nem szerepelt, idén pedig második lett.

A magazin nagy zuhanásnak nevezi, hogy Stohl András két éve a harmadik, tavaly a második helyen végzett, de idén meg kellett elégednie a huszadik pozícióval. Azaz úgy tűnik, még mindig a televízió az úr, vagyis azokkal lehet több lapot eladni, akik nap mint nap szerepelnek a képernyőn.

Tavaly a nagy szerelmek, hangzatos esküvők és nagy szakítások kapták a legnagyobb nyilvánosságot a bulvárlapok címoldalán. A Marketing&Media szerint nem kifejezetten tartoznak a celebek közé a közéleti személyiségek és rokonaik, de mivel tavaly Orbán Ráhel esküvője az év egyik legnagyobb médiaérdeklődéssel kísért menyegzője volt, ezért ő is felkerült a listára. Orbán Viktor lánya tizenhétszer kapott helyet a címlapon, ebből hét alkalommal róla szólt a vezető anyag.

György Péter esztéta a minap arra hívta fel a figyelmet, mennyire fontos lenne, hogy az ország kulturális elitje populáris legyen. A médiakutató vérfertőzőnek nevezte a bulvársajtó és tévé viszonyát. Szerinte nem az a kérdés, hogy celebekre lesz-e igény, hanem az, hogy „az elitet meg tudja-e fegyelmezni a bulvársajtó”. Külföldön ez sikerült. Nálunk a celebek mögött semmilyen teljesítmény nincs. „Akiknek vannak kulturális normáik, teljesítményük, azok fékeveszetten menekülnek, mindent elkövetnek, hogy a közelébe ne kerüljenek a bulvárnak” – fogalmazott a Figyelőnek adott interjúban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik