„ Nem a mélyvízben, élő betegen kell kísérleteznünk, és mindenféle elváltozást egy helyen tanulmányozhatunk” – foglalta össze egy harmadéves medikus a volt SZOTE KLUB helyén nyílt OrvosiKészségfejlesztési Központ számára legfőbb erényeit. Az összesen 423 négyzetméteres területenkétszer 60 négyzetméteres, 20-20 fő befogadására alkalmas szemináriumi terem, oktatói szoba, kétszimulációs terem, egy általános gyakorló terem és kisegítő helyiségek vannak. A kivitelezés 86 millió forintba került, az oktatási eszközök pedig pályázati pénzből összesen 150 millió forintba.
Farkas Eszter a szimulációs eszközöket beszerző Speeding Kft. munkatársa elmondta: a teljesen élethű, mozgó, pislogó, hangot adó egy felnőtt és egy gyermek beteget szimuláló baba a világ egyik legdrágább, és legmodernebb terméke, amely a beleépített szoftvertnek köszönhetően fiziológiai módon reagál. Azaz a beleépített „forgatókönyve” pont olyan, mint egy élő betegé: ha a rajta beavatkozást végző elront valamit, akkor akár egy élő beteg, meg is „halhat” a baba.
A szimulációs szobákon kívül két másik helyiségben pedig egyrészt olyan tükrözéses, műtéti szimulációs compute rvan, amelyben benne van a teljes anatómiai tankönyv, a másikban pedig a gyógyszertan – ezt már Dr. Boros Mihály, a szimulációs központ vezetője mondta. A professzor – miközben a z egyetemfizikus rektora éppen sikeres biopsziát vett egy daganatból – azt magyarázta: mindkét eszköz szinténélethű. Tehát, vérzik, köhög „a beteg” tükrözés közben vagy éppen élethűen reagál a beadott gyógyszerekre, injekciókra, infúziókra.
A kérdés: mit jelent ez a nap és az új kari egység az orvoskar jelene és jövője szempontjából? Ezt nem tudhatjuk, azt azonban igen, hogy a hiánya mit jelentett eddig: a szimuláló orvostanhallgató eddig mást jelentett a Harvard Egyetemen és Szegeden. A mostani eseménnyel azonban túlzás nélkül állíthatjuk, hogy pár hónap alatt felzárkóztunk a világ élvonalbeli oktatástechnikájához” –jelentette ki Dr. Boros Mihály.
A professzor szerint három, az országban egyedülálló szimulációs laborral a következő területeken várható fejlődés: a betegek biztonságában , a diákok lehetőségeinek növekedésében, a különböző megoldások számának csökkentésében ezzel párhuzamosan az eljárások egységesítésében és a szervezett oktatás, azaz az oktatói munka hatékonyságának növelésében.