Az igazgató elmondta: elmondta: a pályaépítésre és a fénytechnika megújítására már kiírták a tendert, amelyet a műszeres leszállító rendszeré és újabb kiszolgáló eszközöké követ majd. A pálya júniusra, a leszállító rendszer valamivel később készül el, a munkák az előzetes ütemtervnek megfelelően haladnak.
„A fejlesztések után Boeing-737-es, Airbus 320-as kategóriájú gépek is használhatják majd a repülőteret, de a low cost légitársaságok egyelőre azért nem repülhetnek Pérre, mert nagy tömegű utas kiszolgálásához még nincsenek meg a létesítmények” – mondta, jelezve, ehhez egy újabb fejlesztési ütemre van szükség.
A mostani ugyanis azt szolgálja, hogy a régió gazdasági életének szereplőit ki tudják szolgálni légi közlekedési lehetőséggel, de miután felkészültek a tömeges személyforgalomra, már csak idő kérdése, hogy ezek a szolgáltatók megjelenjenek itt – mondta.
Ehhez a következő években korszerű utasterminált és a mostani, pár tucat járművet befogadónál jóval nagyobb parkolót, valamint a repülőgépeknek szánt várakozóhelyet kell építeniük. Jelentős kiadást jelent majd az is, hogy az utasszám bővülése esetén új közúti kapcsolatot kell teremteni a légikikötő és a közeli főút között, mert a most meglévő, kétsávos szakasz nem fogja elbírni a forgalmat.
Vadász László szavai szerint a bővítés után egyből fejlődésnek indulhat a turizmus, hiszen az ebben a régióban élők kötik le a repülőgépes utak jelentős hányadát, de akár a főváros közelében élők számára is vonzó lehet indulási pontként a légikikötő. „Budapest agglomerációjának nyugati végéről gyorsabban és biztosabban ide lehet érni, mint Ferihegyre” – jegyezte meg.
Hozzátette: azzal számolnak, hogy a következő években a fejlesztésekre uniós forrásokat is be tudnak vonni.
A korábbi tájékoztatás szerint a fejlesztés részeként 1450-ről 2030 méteresre hosszabbítják meg a harminc méter széles kifutópályát, amelynek két végén 100-100 méternyi biztonsági sávot építenek. A gurulóutat 10 és félről 15 méteresre szélesítik, új leszállórendszert építenek, bővítik a reptér pályakarbantartó és kiszolgáló kapacitását, valamint hangárt és előteret kap a légikikötő.
Az építési munkálatok becsült költsége 4,17, a landolási rendszeré pedig 1,4 millió euró. A kiszolgáló létesítmények 580 ezer euróba kerülhetnek, míg a szükséges berendezések beszerzése 500 ezer eurót igényelhet.