A lap pénteki számában megjelent interjúban a közösségi közlekedési kormánybiztos arra a felvetésre, hogy mire kell számítani azzal összefüggésben, hogy a hírek szerint az IMF elvárhatja a közösségi közlekedés állami támogatási rendszerének átalakítását, úgy válaszolt: “több forgatókönyvet is készítettünk, de a végső döntés minden bizonnyal politikai lesz. Ha lesz EU-IMF-megállapodás, és a vállalt feltételek között szerepel majd a kedvezményrendszer felülvizsgálata, akkor azt el kell végezni.”
Fónagy szerint az elfogadható irány, hogy a társadalom legkevésbé tehetős csoportjait, a kisnyugdíjasokat, a diákokat, tartós fogyatékkal élőket, nagycsaládokat ne terheljék meg. Ugyanakkor elvi jelentőségű lehet annak jelzése, hogy nincsen ingyen ebéd, azaz valamennyit fizetni kell a szolgáltatások igénybevételéért.
Jelenleg az utasok kevesebb mint ötöde fizet teljes árú menetdíjat, miközben mintegy 40-féle jogcímen lehet kedvezményt igénybe venni.
Az egyik lehetséges forgatókönyv szerint a jövőben a 65 év felettiek ingyenes utazási lehetősége csak a csúcsidőn kívüli napszakokban maradna meg, de az érintettek vásárolhatnának olyan bérletet, például havi 1000-1500 ezer forintért, amellyel bármely napszakban közlekedhetnének.