Most azonban már azok is menthetetlennek tartják, akik egyébként reménytelen sorsú, régi gőzösök megmentésével foglalkoznak, nevezetesen például a Zoltán Gőzös Közhasznú Alapítvány kuratóriumának elnöke, Portás Csaba.
A Magyar Hajózásért Egyesület tagjai március 12. és 18. között megpróbálták „felúsztatni” a Szőke Tiszát, vagyis a hajótérbe került vizet kiszivattyúzva, felszínre hozni az elmerült utasszállítót, s elzárni a rést, ahol a víz betört. Az akció a nem elégséges szivattyúkapacitás és a nagy mennyiségű vízbetörés miatt sajnos nem sikerült. Néhány helyiségből ideiglenesen ugyan ki tudták szippantani a vizet, de azok újra megteltek, amikor a szivattyúzás abbamaradt.
Nem sikerült megtalálni azt a rést sem, amely végül a süllyedést okozta. A búvárok szerint ez nem a hajó oldalfalán, hanem a fenekén lehet.Mint korábbi felmérések dokumentációjából tudható, a fenékaljon már régebben is betonozással hárították el a beszivárgásokat. Az 1917-ben épült hajó eredeti lemezvastagsága 5,6 milliméter, ám a lemezek nagymértékben korrodálódtak az elmúlt 95 évben.
A hajó 1979 óta áll Szegeden, rendezvényhajóként szolgált tíz évvel ezelőttig. Azóta azonban elhagyatottan vesztegel a tápéi öbölben. Jelenlegi tulajdonosa, egy felszámolás alatt lévő kht., amely korábban nyert ugyan félmilliárd forint támogatást a felújításra, de nem tudta előteremteni az önrészt, ezért a hajó renoválása meghiúsult. A felszámoló hamarosan eladásra hirdeti meg a hajót. Fennáll a veszélye, hogy roncskereskedők vásárolják fel, és szétdarabolják, esetleg annak ellenére, hogy a műemléki védése folyamatban van. A hajót vagy egyes részeit védett műtárggyá fogják nyilvánítani.
További részletek itt olvashatók.