Dunai Zoltán elmondta: a négy motorvonat szállítására szóló szerződés összértéke 20,3 millió euró, az első vonatot 2014 elején, míg az utolsót 2014 közepéig adják át a GYSEV-nek. Az új vonatok kocsiszekrényeit Szolnokon gyártják, a járművek jelentős magyar beszállítói hányadot tartalmaznak majd. A járműgyártási piac kedvező alakulása esetén összeszerelő üzemet is telepítenének Szolnokra, ez a terv döntés alatt áll, de elképzelhető, hogy már a GYSEV-nek szánt szerelvényeket is itt állítják össze – tette hozzá.
Dávid Ilona hangsúlyozta: több mint fél éve elkészült a GYSEV Zrt. által üzemeltetett Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonal teljes rekonstrukciója, az új járművek is ezen a vonalon fognak közlekedni.
A GYSEV Zrt. 2011 november 26-án írt ki tárgyalásos közbeszerzést 4 darab regionális villamos motorvonat szállítására. A tender dokumentációját 4 vállalat vásárolta meg, pályázatot a Stadler Bussnang AG nyújtott be.
A GYSEV elnök-vezérigazgatója szólt arról, hogy a GYSEV 2009-ben indított, Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonal megújítására szóló nagyprojektje 48,6 milliárd forint, amelyet 85 százalékban az Európai Unió finanszíroz, és ebben a projektben a FLIRT beszerzéseket 100 százalékban az Európai Unió állja.
Dávid Ilona úgy fogalmazott: megtérülő befektetés az utasokért tenni, mert többen választják a közösségi közlekedést az egyénivel szemben. Az idén februárban múlt év februárjához képest a Sopron és Szentgotthárd közötti szakaszon 26 százalékkal, Szombathely és Szentgotthárd között 20 százalékkal nőtt az utasszám. Ehhez hozzájárult az is, hogy a minőségi szolgáltatásra helyezik a hangsúlyt. Példaként említette, hogy Szombathely és Sopron között óránként 120 kilométerrel közlekednek a szerelvények, ez nagy időmegtakarítást jelent az utasoknak.
Dunai Zoltán tájékoztatása szerint a szerelvények alacsonypadlósak, 160 kilométer maximális sebességre képesek.
Az országigazgató emlékeztetett arra, hogy öt éve közlekednek a magyar vasúton FLIRT motorvonatok. A MÁV számára már szállítottak 60 FLIRT vonatot, és ezek 40 millió kilométeren 7 milliárd forint megtakarítást értek el üzemeltetőjüknek.
A svájci cég magyarországi érdekeltségei összesen 350-400 embernek adnak munkát. Szolnokon 265 alkalmazottat és 60 bérelt munkaerőt foglalkoztatnak, Pusztaszabolcson pedig 35 munkatárs dolgozik.