Tóth Viktor, a Budapest Bank vállalati üzletágvezetője szerint a győri gyár hatékonyan működő egység, és Magyarországon az érintett motorokat már nem gyártják.
Ha valahol vissza akarnak venni a termelésből, akkor a logika azt diktálná, hogy ne itt tegyék meg ezt.
A szakértő szerint továbbra is az export, ennek részeként a magyar autóipari beszállítók fogják hajtani a magyar gazdasági növekedését.
Minderről az Export Kooperáció nevű szervezet adott ki sajtóközleményt, amelyet eljuttattak lapunkhoz is. E szerint a Volkswagen-botrány miatt a magyar gazdaság teljesítménye akár 1-1,5 százalékkal is visszaeshet a következő évben. Ugyanakkor a botrány hosszú távon akár kedvező hatást is gyakorolhat a magyar vállalkozói környezetre: a cégeknek a fejlődés érdekében ideje diverzifikálni tevékenységeiket, a finanszírozás rendezésével és a fejlesztések optimalizálásával ez akár sikerülhet is.
Most könnyebb egy jó ötlettel kopogtatni
„A nagy cégek most sokkal nyitottabbak az innovatív megoldások és ötletek felé” – véli Gyurácz Németh Iván, aki szerint a multinacionális vállalatoknál előtérbe kerül a kívülről jövő innováció, hiszen például a Volkswagen a belső fejlesztésekre kevésbé fog forrásokat elkülöníteni, ezért kutatja azokat a lehetőségeket, amivel gyorsan ki tudná váltani a jelenlegi rendszert.
A szakértők szerint ebbe is be lehetne kapcsolódni, persze kérdés, mennyire sikerülhet ez egy magyar cégnek. „A cégek nem feltétlenül abba az irányba fejlesztettek eddig, amit a piac indokolt, az uniós források ebben sokkal meghatározóbb szerepet játszottak” – tette hozzá Póka Valentin.
Az Export Kooperációt 2011-ben indították. Célja, hogy átfogó segítséget nyújtson a külpiacra lépés kihívásainak leküzdésében, illetve támogatást kínál a már sikeresen exportáló vállalatok további üzleti fejlődéséhez. A társulás tagjai jelenleg a Budapest Bank, a Coface és az M27 ABSOLVO.