Pallag László kisgazda képviselő a közelmúltban hozta nyilvánosságra azon ismert személyiségek nevét, akik információi szerint kapcsolatban voltak az olajmaffiával. Lehetségesnek tartja, hogy Pintér Sándor belügyminiszter, az ORFK korábbi vezetője, Szabó Iván egykori pénzügyminiszter, Lezsák Sándor az MDF már leköszönt elnöke, vagy Zsíros Géza volt kisgazda politikus belekeveredtek az olajügybe?
– Olyan messze vagyok ezektől az eseményektől, hogy ezt nem tudom megítélni. Bizonyos, hogy hazánkban is fellelhető már a gazdaság és az alvilág kapcsolata. Ebben a tekintetben azonban Magyarország nem unikum. Sajnos az ilyen kapcsolatok erősödése világtendencia. A nevezettek többségét egyébként személyesen jól ismerem, róluk ezt nem tudom elképzelni.
– Ha messze is van az ilyen eseményektől, nem tart attól, hogy saját maga, vagy valamelyik munkatársa bekerülhet az előbbi “illusztris” társaságba?
– Félhetnék, de nem teszem. Sajnos olyan világban élünk, amelyben bárkit, bármikor, szinte büntetlenül meg lehet gyanúsítani. A megvádolt kabátlopási ügybe keveredik, aminek a végén már azt sem tudjuk, ki volt a tolvaj és kinek a kabátját lopták el.
– Soha nem érték még az olajügyekkel kapcsolatos vádak a cégét?
– De igen. Nagyon szőrmentén, korábban engem és cégemet is meggyanúsítottak, hogy szőkített gázolajat vásároltunk. Ezek a vádak azonban annyira alaptalanok voltak, hogy miattuk akkor is nyugodtan aludtam és alszom ma is.
– Nyugtalanságot az sem okoz Önnek, hogy új szövetséget készül kötni az osztrák vasúttal, az ÖBB-vel?
– A Pannonia Projekt névre keresztelt, és már aláírt megállapodás egy stratégiai szövetségi rendszer első állomása. Ugyanolyan szövetségi rendszeré, mint amilyenek a polgári repülésben, vagy a hajózásban már kialakultak. A globalizálódó világban jelentkező piac-újrafelosztási törekvések a vasutakat sem kerülik el. A különféle szövetségi rendszerek igyekeznek biztosítani a maguk számára a piac egyik, vagy másik részét.
– Jut szerep ebben az együttműködésben a MÁV Rt.-nek is?
– Szemben azokkal az állításokkal, amelyek éppen a Figyelőben jelentek meg – s azt tartalmazták, hogy a GYSEV Záhony viszonylatában konkurenciát jelenthet a MÁV-nak -, kijelenthetem, cégünk a legtermészetesebb szövetségesének a magyar állami vasúttársaságot tekinti.
– Megkezdődött a foci Eb. Nézi a meccseket?
– Amennyire időm engedi, igen. Elszoktam már a meccsektől, mert a katasztrofálisan gyenge magyar focira sajnálom az időt. Az Eb azonban ismét felébresztette bennem a szenvedélyt. Az ottani mérkőzéseket nézve mindig eszembe jut, hol vagyunk mi ettől. Fényévekre. És sajnos attól tartok, az én életem már nem lesz elég ahhoz, hogy a magyar foci elérje az Eb-n szereplő csapatok szintjét.
– Ha a meccseket kevésbé is nézi, a Forma-1-et biztosan jobban figyeli. Mi a véleménye a hétvégi futamról a Hungaroring Rt. korábbi vezetőjének?
– A hétvégi futamtól függetlenül, a Forma-1 jól felépített iparággá vált. A média habzsolja. Ma talán ez a világ legnézettebb sportműsora. Még a foci Eb-nél is nézettebb. Az autóversenyek évente 16 alkalommal az egész világot a képernyő elé ültetik. Míg a labdarúgó Eb négyévente egyszer, s akkor is csak jobbára Európában számít eseménynek.
– Akkor miért hagyta ott a Hungaroring vezetését?
– Tíz év munka után úgy éreztem, a magyar nagydíj ügye sínen van. Megrendezésének fontosságáról a kormány éppen úgy meg van győződve, mint a Nemzetközi Autómotorsport Szövetség.
– Megítélése szerint meddig tarthatja meg Magyarország a Forma-1-es futamok rendezésének jogát?
– A magyar futamok megrendezésének megvonásáról minden évben rendre megjelennek találgatások a sajtóban. Meg vagyok azonban győződve arról, hogy a Magyar Nagydíjat legalább 2006-ig folyamatosan megrendezik majd. Az erről szóló szerződést még én írhattam alá Bernie Ecclestone-nal. Tehát jól ismerem a szándékait. Azt is meg merem kockáztatni, hogy nem ez volt az utolsó szerződésünk Bernie-vel.