Alkalmatlanok az újonnan rendelt „B” típusú mentőautók az autóban végzendő lélegeztetéshez egy a szerkesztőségünkhöz került főigazgatói utasítás szerint, mivel nincs bennük elegendő hely a szabályszerű lélegeztetés lefolytatásához. Így ha ilyen típus érkezik a helyszínre, akkor a lélegeztetést kell először megoldani, és csak azután lehet megkezdeni a beteg szállítását. Ha pedig útközben van szükség a lélegeztetés megkezdésére, akkor meg kell állni az autóval, kiszedni a beteget (télen is) és addig folytatni a lélegeztetést, amíg nem jön új autó.
Az új gépjárművek hibáját az OMSZ főigazgatója, Mártai István egy igazgatói utasítással oldotta meg, amelyben elismeri, hogy az új autók nem alkalmasak a lélegeztetés szabályszerű elvégzésére és a beteget csak a lélegeztetés sikeres elvégzése után lehet szállítani.
A főigazgatói utasítás szerint a szabad légút biztosítása és az egyszerű eszközös (maszkos-ballonos) lélegeztetés a kritikus állapotú beteg ellátásának első két lépése, ezt pedig hagyományosan a beteg feje mögött elhelyezkedve alkalmazzák a mentősök. Az új „B” típusú mentőgépjárművekben viszont nincs elég hely a beteg feje mögött, így nem lehetséges a lélegeztetés a szabályos eljárásoknak megfelelően. Pedig “légútbiztosításra szoruló beteg szállítása csak a stabil légút megteremtése után kezdhető meg” vagy ha “a légút olyan módon biztosított, hogy a maszkos-ballonos lélegeztetés és a beteg megfigyelése a beteg mellett elhelyezkedve is lehetséges”. Amennyiben pedig útközben lenne szükség a páciens lélegeztetésére, akkor a) a mentőgépjárművel meg kell állni, b) a mentőgépkocsi-vezetőnek a hordágyat – annak kb. 1/3 hosszáig, vagy szükség esetén teljesen – a betegtérből kihúzva kell biztosítania a fej felőli ellátáshoz szükséges helyet.