Napjában biztosan számtalanszor csörög a telefon az irodában. Bár ez bosszantó is lehet, de ne feledje, minden egyes hívás újabb lehetőség arra, hogy új ügyfeleket szerezzen, és öregbítse a vállalkozás jó hírét. Ehhez adunk Önnek tippeket.
A bűvös 3 másodperc, avagy mi van a “halló” után?
Fontos, hogy érthetően és kedvesen mutatkozzon be, és ne csak a vállalkozás, hanem a saját nevét is említse meg. Mindig kérdezze meg, hogy miben segíthet.
Nyomja meg az ötös gombot!
Ha automata rendszer fogadja a hívásokat, akkor a „gépi hang” lehetőleg színész vagy rádiós legyen, aki kellemes hangjával, tagolt beszédével könnyedén eligazítja a telefonálót. Ne legyen túl sok menüpont, és a felsorolások előtt adjanak kapaszkodót a hívófélnek. Például: „A következő öt menüpont közül választhat.”
A főbb információk elhangzása után érdemes felajánlani az ügyintéző kapcsolását (például a nullás gomb megnyomásával). Ha az átkapcsolások alatt zene szól, akkor kellemes, akár a cég profiljához illő dallamokat válasszanak.
Körmondatok helyett..
Lényegretörően beszéljen, ha a kérdésekre nem tud pontosan felelni, akkor kérje el az érdeklődő telefonszámát, e-mail címét. Eddig sok vállalkozás eljut, de aztán sokan csak késve hívják vissza a tényleges vagy lehetséges(!) ügyfelet. Előzze meg versenytársait, és a gyors válasszal növelje a vállalkozása iránti bizalmat!
- Elköszönés előtt foglalja össze, hogy miben állapodtak meg. A bediktált telefonszámokat ismételje meg.
- Ha a vonal túlsó végén hosszasan beszélnek, akkor udvariasan terelje a társalgást a lényegre. Lehetőleg ne vágjon közbe, ha mégis így tesz, akkor kérjen elnézést, és aztán folytassa.
- Ha új ügyfél telefonál, mindig kérdezze meg, hogy hogyan talált a cégre. Ez a mini közvéleménykutatás egy fillérjébe sem kerül, és rengeteg hasznos információhoz juthat.