Üzleti tippek

Mi van a “halló” után? – Forródrót a profithoz

Van, aki telefonon is mindenkit levesz a lábáról. Van, akinek teher. Van, aki unja. Kikerülni viszont senki sem tudja. Rengeteget nyerhet vagy bukhat a cég azon, hogy hogyan telefonálnak.

Napjában biztosan számtalanszor csörög a telefon az irodában. Bár ez bosszantó is lehet, de ne feledje, minden egyes hívás újabb lehetőség arra, hogy új ügyfeleket szerezzen, és öregbítse a vállalkozás jó hírét. Ehhez adunk Önnek tippeket.

 

A bűvös 3 másodperc, avagy mi van a “halló” után?

Fontos, hogy érthetően és kedvesen mutatkozzon be, és ne csak a vállalkozás, hanem a saját nevét is említse meg. Mindig kérdezze meg, hogy miben segíthet.

Nyomja meg az ötös gombot!

Ha automata rendszer fogadja a hívásokat, akkor a „gépi hang” lehetőleg színész vagy rádiós legyen, aki kellemes hangjával, tagolt beszédével könnyedén eligazítja a telefonálót. Ne legyen túl sok menüpont, és a felsorolások előtt adjanak kapaszkodót a hívófélnek. Például: „A következő öt menüpont közül választhat.”
A főbb információk elhangzása után érdemes felajánlani az ügyintéző kapcsolását (például a nullás gomb megnyomásával). Ha az átkapcsolások alatt zene szól, akkor kellemes, akár a cég profiljához illő dallamokat válasszanak.

Körmondatok helyett..

Lényegretörően beszéljen, ha a kérdésekre nem tud pontosan felelni, akkor kérje el az érdeklődő telefonszámát, e-mail címét. Eddig sok vállalkozás eljut, de aztán sokan csak késve hívják vissza a tényleges vagy lehetséges(!) ügyfelet. Előzze meg versenytársait, és a gyors válasszal növelje a vállalkozása iránti bizalmat!

Villámtippek ráadásként
  • Elköszönés előtt foglalja össze, hogy miben állapodtak meg. A bediktált telefonszámokat ismételje meg.
  • Ha a vonal túlsó végén hosszasan beszélnek, akkor udvariasan terelje a társalgást a lényegre. Lehetőleg ne vágjon közbe, ha mégis így tesz, akkor kérjen elnézést, és aztán folytassa.
  • Ha új ügyfél telefonál, mindig kérdezze meg, hogy hogyan talált a cégre. Ez a mini közvéleménykutatás egy fillérjébe sem kerül, és rengeteg hasznos információhoz juthat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik