Az Európai Unióban 2004-2014 című könyv bemutatója
Belföld

Meglepő figurák adnak tanácsot a Népszabadság kiadójának tualjdonosánál

24.hu
24.hu

2016. 10. 10. 17:46

Volt magyar külügyminiszter és letelepedési kötvényekkel bizniszelő kínai vállalkozó is van a Mediaworks tulajdonosának tanácsadói testületében.
Korábban a témában:

Napok óta tombol a Népszabadság-botrány, most a 444 kapargatta meg kicsit a felszínt azzal, hogy utánanézett, kik a VCP tancásadói. Ez így elsőre nem tűnhet izgalmasnak, de ha belevesszük, hogy a VCP a Vienna Capital Partners, ami a Mediaworks tulajdonosa, ami pedig a Népszabadság kiadója, rögtön érdekesebb a képlet.

Heinrich Pecina osztrák üzletember cégének, a VCP-nek van egy tanácsadó testülete tehát, amiben olyan tagok ülnek, mint például Martonyi János egykori külügyminiszter. Martonyit a 444 meg is kereste, ő pedig elmondta, a tanácsadó testület “semmilyen döntéshozatali jogkörrel nem rendelkezik”.

Ennek megfelelően a tanácsadó testület a Népszabadság és a nol.hu felfüggesztéséről szóló döntésben nem játszott és nem is játszhatott semmiféle szerepet.

Martonyi azt mondta, az internetről tudta meg, mi történt a Népszabadsággal, de a döntéshozatalról semmit sem tud. Van még egy magyar származású tag a tanácsadó testületben, ő Andreas Rudas, aki Dirk Gerkens eltávolítása után ült az RTL Klub vezéri székébe ideiglenesen, korábban pedig ő tárgyalt a kormánnyal az RTL nevében.

Mr. Wu

Érdekes figura még Simon Wu kínai üzletember, a Wanhua Industrial Group és a Simplex Capital Asia vezérigazgatója. Ő a tulajdonosa a letelepedési kötvényekkel üzletelő egyik cégnek, a HSSDF-nek (Hungary State Special Debt Fund). Rogán Antal kabinetminiszter egyszer nyilvánosan is megemlítette Mut, hogy tagadja, offshore cégek adnak el kötvényeket.

A VCP tanácsadója még Mu egyik munkatársa, Bing Zhao is, na meg Andrzej Olechowski volt lengyel külügy- és pénzügyminiszter, Gregor Woschnagg, Bruno Ducharme, Louis de Fouchécour, Kay Gugler, Thomas Jetter, Veslav Michalik, Richard Schenz és Daniel Thorniley.

Ez történt

Szombaton tudták meg a napilap (és az online verzió, a Nol.hu) munkatársai motoros futároktól, hogy amíg nincs új üzleti terve a kiadónak, addig felfüggesztik az újság kiadását. A nyomtatott lap azóta nem kapható, a Nol.hu-n pedig a kiadó üzenete virít. A hivatalos kommüniké szerint üzleti megfontolásból döntöttek így, de a kritikák szerint szokatlan egy lap ennyire hirtelen történő felfüggesztése, és az egész mögött az állhat, hogy a kormányzatnak szüksége lenne a Mediaworks tulajdonolta megyei lapokra, és a portfólió része a kormánykritikus Népszabadság is.

A lap felszántása hamar óriási indulatokat gerjesztett, többezres tüntetés volt aznap este a Kossuth téren, ahol a Magyar Idők példányait is elégették. Miközben rengeteg nemzetközi médium írt a sztoriról, több nemzetközi szervezet aggodalmát fejezte ki, sok újság pedig a szolidaritását tolmácsolta a lappal. A vasárnap egyik legfontosabb történése a Bécsi úti székház békés, de elbukott ostroma volt, ezt követte a hétfői akció, ami az említett korlátozott sikereket hozta.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.