Tudomány

Úgy tűnik, nem az idegenek építették a csillagközi objektumot

24.hu
24.hu

2017. 12. 15. 10:28

Az első Naprendszerünkben azonosított csillagközi objektum egyelőre csendes, a szakértők azonban újabb elemzéseket terveznek.
Korábban a témában:

Az ‘Oumuamuát néhány napja kezdte el vizsgálni egy nemzetközi kutatócsoport. A tudósok abban bíztak, hogy mesterséges jeleket érzékelhetnek az objektumnál. A Breakthrough Listen projekt bejelentése szerint egyelőre nem észleltek semmi különöset – számol be a Space.com.

Igaz, a Robert C. Byrd Green Bank Teleszkóp adatainak elemzése még nem zárult le, a csapat pedig újabb vizsgálatokat szeretne végezni.

Jó látni, hogy ömlik az adat az új és érdekes forrás megfigyeléseiből

– mondta Andrew Siemion, a Berkeley-i SETI (Search for Extraterrestrial Intelligence, azaz „Földön Kívüli Intelligencia Keresése”) Kutatóközpont igazgatója. A szakértő hozzátette, izgatottan várják, hogy milyen eredményeket hoznak majd az újabb kutatások.

Az ‘Oumuamua októberi felfedezése óta tartja lázban a tudósokat, különösen a SETI szakértőit. Az objektum a jelek alapján egy másik rendszerből érkezett, különös, hosszúkás formája miatt pedig néhány kutató arra jutott, hogy az ‘Oumuamua egy mesterséges test lehet.

Bár az elképzelés igen szélsőséges, több csoport is úgy döntött, hogy érdemes ilyen szempontból is elemezni az objektumot. A SETI Intézet mellett az intelligens élet jeleit kereső Breakthrough Listen projekt is bekapcsolódott a vizsgálatba.

A Breakthrough Listen projekt 2 órán át tanulmányozta az ‘Oumuamuát, összesen mintegy 90 terabyte-nyi adatot gyűjtve. A hatalmas információcsomag teljes feldolgozására természetesen még várni kell, az eddigi eredmények alapján azonban úgy tűnik, hogy nem az idegenek építették az objektumot.

(Kiemelt kép: ESO/M. Kornmesser)

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Kijini Primary School students learn to float, swim and perform rescues on Tuesday, October 25, 2016 in the Indian Ocean off of Mnyuni, Zanzibar.
—
Daily life in the Zanzibar Archipelago centers around the sea, yet the majority of girls who inhabit the islands never acquire even the most fundamental swimming skills. Conservative Islamic culture and the absence of modest swimwear have compelled community leaders to discourage girls from swimming. Until now.

For the past few years, the Panje Project has made it possible for local women and girls to get into the water, not only teaching them swimming skills but aquatic safety and drowning prevention techniques. The group has empowered its students to teach others, creating a sustainable cycle. Students are also provided full-length swimsuits, so that they can enter the water without compromising their cultural and religious beliefs.

While the wearing of full-length swimsuits may be seen as subjugation, donning one in order to learn a vital life skill, which has long been and would otherwise be forbidden, is an important first step toward emancipation. Education — whether it be in or out of the water — serves as a springboard providing women and girls the empowerment and tools with which to claim their rights and challenge existing barriers.

The rate of drowning on the African continent is the highest in the world. Still, many community leaders have yet to warm up to the idea of women and girls learning to swim. The swimming lessons challenge a patriarchal system that discourages women from pursuing things other than domestic tasks. It is this tension of the freedom one feels in and under water juxtaposed with the limitations imposed upon Zanzibari women that is at the heart of this series.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.