Úgy tűnik, nem az idegenek építették a csillagközi objektumot

24.hu

2017. 12. 15. 10:28

Az első Naprendszerünkben azonosított csillagközi objektum egyelőre csendes, a szakértők azonban újabb elemzéseket terveznek.

Az ‘Oumuamuát néhány napja kezdte el vizsgálni egy nemzetközi kutatócsoport. A tudósok abban bíztak, hogy mesterséges jeleket érzékelhetnek az objektumnál. A Breakthrough Listen projekt bejelentése szerint egyelőre nem észleltek semmi különöset – számol be a Space.com.

Igaz, a Robert C. Byrd Green Bank Teleszkóp adatainak elemzése még nem zárult le, a csapat pedig újabb vizsgálatokat szeretne végezni.

Jó látni, hogy ömlik az adat az új és érdekes forrás megfigyeléseiből

– mondta Andrew Siemion, a Berkeley-i SETI (Search for Extraterrestrial Intelligence, azaz „Földön Kívüli Intelligencia Keresése”) Kutatóközpont igazgatója. A szakértő hozzátette, izgatottan várják, hogy milyen eredményeket hoznak majd az újabb kutatások.

Az ‘Oumuamua októberi felfedezése óta tartja lázban a tudósokat, különösen a SETI szakértőit. Az objektum a jelek alapján egy másik rendszerből érkezett, különös, hosszúkás formája miatt pedig néhány kutató arra jutott, hogy az ‘Oumuamua egy mesterséges test lehet.

Bár az elképzelés igen szélsőséges, több csoport is úgy döntött, hogy érdemes ilyen szempontból is elemezni az objektumot. A SETI Intézet mellett az intelligens élet jeleit kereső Breakthrough Listen projekt is bekapcsolódott a vizsgálatba.

A Breakthrough Listen projekt 2 órán át tanulmányozta az ‘Oumuamuát, összesen mintegy 90 terabyte-nyi adatot gyűjtve. A hatalmas információcsomag teljes feldolgozására természetesen még várni kell, az eddigi eredmények alapján azonban úgy tűnik, hogy nem az idegenek építették az objektumot.

(Kiemelt kép: ESO/M. Kornmesser)