Tudomány

Ritkán látott felvételek a második és harmadik magyar metróvonal építéséről

A kettes (1950-1972) és hármas (1970-1990) metróvonalak építésekor összesen csaknem harminc kilométernyi alagút került Budapest alá, melyek harmincegy állomást foglalnak magukba. Építésükről azonban a legtöbben semmit sem tudnak, így most ezzel a két tucat fotóval betekintést nyerhetünk a munkálatokba.

Megkezdődik a budapesti metró építése a Szent István téri szállítóakna süllyesztésével, 1950. szeptember

Budapest, 1950. szeptember - a Szent István téri szállító akna süllyesztésével megkezdődött a met

Az alagút építése a Stadionoknál, 1950

5305

Kossuth Lajos tér, háttérben a Kossuth híd, 1951

91673

A munkások megkezdték a fúrópajzs összeszerelését a Blaha Lujza tér közelében, 1952

Budapest, 1952. március 18. - A Rákóczi úton a munkások megkezdték a fúrópajzsok mázsás alkatrés3

Rákóczi út 66., a Keleti pályaudvar és a Blaha Lujza téri metróállomások közt, 1952

91577

Deák Ferenc tér, 1952

12804

Deák Ferenc tér, 1955

80000

26967

Épül az Astoria állomás

Névtelen4-1

Astoria, az előtérben az aluljáró építésénél felhasznált Zagyva híd, 1963

27057

Blaha Lujza tér, 1965

27048

Alagútépítés a kettes metró mai vonalán

kép 021

 

Építés 020

Anyagszállítás a Stadionok és a Keleti pályaudvar közötti alagútban, 1967

A Fehér úti (Örs vezér tere) állomás építése, 1967

Fehér út_67s

Az állomási mozgólépcsők elemei megérkeznek a Fehér úti járműtelepre, 1967

Ml alkatrészek Fehér úton 1968 01-1

A Népstadion állomás felszíni csarnoka – 1968-ban lebontották

Stadion felszín 6_67

44 Stadion 68 03-2

Stadion irodaház 1968.

Stadion felszín 2_67

Bányászati módszerrel épült alagút a Széll Kálmán tér és a Déli pályaudvar közt, 1969 körül

BKV-M2-album1-0053

Az aluljáró építése a Corvin negyednél, 1970

25645

Kálvin tér, 1975

Kálvin tér 75 11

Ideiglenes kocsiszín a Nagyvárad téren – A hármas metró első szakaszának átadásakor (Deák Ferenc tér – Nagyvárad tér, 1976) itt vizsgálták és javították a motorkocsikat

NVT kocsiszín 1976 47-1

Fotók: Fortepan/UVATERV és Vargha Ákos

Ajánlott videó

Olvasói sztorik