A kettes (1950-1972) és hármas (1970-1990) metróvonalak építésekor összesen csaknem harminc kilométernyi alagút került Budapest alá, melyek harmincegy állomást foglalnak magukba. Építésükről azonban a legtöbben semmit sem tudnak, így most ezzel a két tucat fotóval betekintést nyerhetünk a munkálatokba.
Megkezdődik a budapesti metró építése a Szent István téri szállítóakna süllyesztésével, 1950. szeptember
Az alagút építése a Stadionoknál, 1950
Kossuth Lajos tér, háttérben a Kossuth híd, 1951
A munkások megkezdték a fúrópajzs összeszerelését a Blaha Lujza tér közelében, 1952
Rákóczi út 66., a Keleti pályaudvar és a Blaha Lujza téri metróállomások közt, 1952
Deák Ferenc tér, 1952
Deák Ferenc tér, 1955
Épül az Astoria állomás
Astoria, az előtérben az aluljáró építésénél felhasznált Zagyva híd, 1963
Blaha Lujza tér, 1965
Alagútépítés a kettes metró mai vonalán
Anyagszállítás a Stadionok és a Keleti pályaudvar közötti alagútban, 1967
A Fehér úti (Örs vezér tere) állomás építése, 1967
Az állomási mozgólépcsők elemei megérkeznek a Fehér úti járműtelepre, 1967
A Népstadion állomás felszíni csarnoka – 1968-ban lebontották
Bányászati módszerrel épült alagút a Széll Kálmán tér és a Déli pályaudvar közt, 1969 körül
Az aluljáró építése a Corvin negyednél, 1970
Kálvin tér, 1975
Ideiglenes kocsiszín a Nagyvárad téren – A hármas metró első szakaszának átadásakor (Deák Ferenc tér – Nagyvárad tér, 1976) itt vizsgálták és javították a motorkocsikat