Kivételesen nem brit, hanem német tudósok, konkrétan a Berlini Egyetem kutatóinak az Arizonai Egyetem száz diákján végzett tanulmányából derült ki, hogy a közösségi oldalak, ha másra nem is, egyvalamire biztosan jók: ideiglenesen jobb kedvre derítik az embert.
Lényegtelen, hogy a bejegyzést bárki lájkolja-e, ahogy az se baj, ha nincs hozzászóló – a németek szerint önmagában a publikálás képes volt csökkenteni a tesztalanyok magányát. Azonban a pozitív hangulatot eredményező hatás csupán rövid ideig működik: egy-egy időszak végén a sokat facebookozó csoport tagjai nem voltak se boldogabbak, se szomorúbbak a kontrollcsoport tagjainál.
A kutatók szerint ez annak köszönhető, hogy a Facebook ilyen szempontból egy gyorsétterem. “Ahogy néhány falat képes csökkenteni az éhséget a következő valódi étkezésig, úgy a közösségi ‘falatozás’ egy rövid ideig elviselhetőbbé teszi a valódi, fizikai interakciók hiányát.“
A kérdés már csak az, hogy a Facebook mennyire hasonlít a valódi gyorskajákhoz – ezek ugyanis nem tesznek jót a léleknek.