A magyarok 73 százaléka használ valamilyen pénzügyi alkalmazást, így ez a második legnépszerűbb applikáció típus a közösségi média alkalmazások után – derül ki a Magyar Bankholding friss reprezentatív kutatásából.
A válaszadók átlagosan 24 alkalmazást tárolnak készülékükön, amelyek közül 11-et használnak rendszeresen. A legtöbbet használt (87 százalék) alkalmazások a közösségi médiás appok, mint a Facebook és az Instagram. A megkérdezettek körében ezután 73 százalékkal a pénzügyi alkalmazások következnek a rangsorban. Ebbe beletartoznak a banki alkalmazások, illetve a különböző költéskövető programok is. A felmérés emellett arra is rákérdezett, hogy az online vagy a személyes banki ügyintézést preferálják-e inkább a magyarok. A válaszokból kiderült, hogy egyre népszerűbb az online ügyintézési forma.
A lakosság 56 százaléka hetente többször, 19 százaléka pedig heti egyszer használja a bankja által biztosított alkalmazást. Az online ügyintézés előnyeiről elmondták: gyors, kényelmes, praktikus, és alig érezni hátrányát a személyes ügyintézéssel szemben. Az egyetlen ellenérv az volt, hogy meg kell jegyezni a fiók jelszavát – de ezt is csak az emberek 16 százaléka jelölte meg hátrányként.
A személyes ügyintézésnél azonban már sokkal több hátrányt soroltak fel: a hosszú várakozási idő és a bankfiókba történő utazás is a negatívumok között szerepel. Emellett a lassú ügyintézés és a feleslegesnek tűnő, sok papírmunka miatt választanak még más módokat az emberek. A visszajelzések alapján a személyes ügyintézésnek ugyanakkor vannak még előnyei: könnyebb megkérdezni az ügyintézőt, ha valamiben bizonytalanok, és azt is sokan kedvelik, hogy személyes, közvetlen kapcsolata lehet bankja munkatársaival.