Ha influencer akarsz lenni, akkor maradj a TikToknál vagy az Instagramnál.
Ezzel az üzenettel lépett piacra 2020-ban a francia BeReal közösségi applikáció, melynek célja, hogy a felhasználók az egész internet helyett csak és kizárólag a barátaikkal léphessenek kapcsolatba a platformon. A Play Store-ban jelenleg egymillió letöltéssel ez a 10. legnépszerűbb közösségi médiás alkalmazás, azonban a SlashGear ennél jóval nagyobb 20-30 milliós letöltési adatokról számol be különböző kutatócégek elemzései alapján.
Az alkalmazás minden nap véletlenszerű időpontban, egyszer küld értesítést minden felhasználójának. Ekkor megnyílik egy kétperces időablak, amikor is fotót készíthetsz magadról. Az alkalmazás ekkor egyszerre lő képet az első és a hátsó kamerával, vagyis a barátaid láthatnak téged, és azt is, ami éppen előtted van. A koncepció lényege, hogy ne retusált, megszerkesztett képeket tölts fel, hanem olyat, ami természetes. Plusz érdekesség, hogy nem tudsz csak úgy bóklászni az alkalmazáson, ahhoz hogy lásd ismerőseid bejegyzését, neked is posztolni kell. Ha pedig kicsúszol a kétperces időkeretből, azt minden ismerősödnek jelezni fogja az alkalmazás.
Ott ugyanis az a lényeg, hogy minél tökéletesebb képet ossz meg magadról, amely elhiteti másokkal, hogy az életed tökéletes. Ez viszont alacsonyabb önbecsülést eredményezhet. Egy tanulmány szerint például már napi egy óra Facebookon való görgetés is nagymértékben tudja befolyásolja az önértékelésünket, negatív irányba.
Alapvetően ugyanis minden profil privát, és posztolás előtt el kell dönteni, hogy a globális hírfolyamba, vagy csak barátainknak küldjük el az adott pillanatképet. Továbbá az időnket sem rabolja olyan mértékben, mint más közösségi appok, ugyanis egy nap csak egyszer pörgetik át a felhasználók. A legtöbb, applikációról szóló értékelés szerint azonban egyetlen probléma van az appal: egy idő után unalmassá válik. Ugyanis teljesen hétköznapi helyzeteket látunk, az oldal pedig ritkán frissül, így néhány hét vagy hónap használata után sokan visszatérnek a klasszikus közösségi médiákhoz.
Az alkalmazás ingyenes, és nincsenek hirdetések sem egyelőre – a monetizációs stratégia tehát, mint a kezdő közösségi médiaalkalmazások esetében, meglehetősen zavaros. A befektetők tetszését azonban úgy tűnik elnyerte, ugyanis a Business Insider jelentése szerint 600 millió dollárra becsülik a cég értékét.