Mint nemrég beszámoltunk róla, nagyot ugrottak az adatvédelemre fókuszáló, fejlett titkosítást használó csevegő alkalmazások letöltési számai, miután a WhatsApp január negyedikén frissítette adatvédelmi szabályzatát, és aminek értelmében a felhasználóknak február 8-tól bele kell egyezniük abba, hogy a WhatsApp az általa kezelt felhasználói adatokat az anyacég Facebooknak is átadhatja. Aki ebbe nem egyez bele, az nem is használhatja a szolgáltatást. A WhatsApp a negatív visszajelzésekre reagálva elhalasztja az új adatvédelmi irányelvek bevezetését, az eredetileg kitűzött február 8-i dátum helyett május 15-től lesznek érvényesek az új feltételek.
A cég reméli, hogy ez idő a felhasználók „fokozatosan, saját tempójukban tekinthetik át az irányelveket”, amelyek szerintük nem jelentenek sok lényeges újdonságot a WhatsApp a Facebook felé történő adatszolgáltatásával kapcsolatban. Az aggodalmakat főleg az a kitétel generálta, hogy a WhatsApp szinte minden személyes adatot, így többek között az alkalmazásban használt telefonszámot, IP címet és egyéb eszközinformációkat is megoszthat az anyacéggel, amelyeket az saját szolgáltatásainak fejlesztéséhez használhat fel. A cég szerint azonban a frissítés kizárólag csak azokra az új üzleti funkciókra vonatkozik, amelyek a felhasználók és a cégek közti interakciókhoz fejlesztenek.
Ennek tisztázására egy magyarul is olvasható blogposztot tettek közzé.
A frissítés a WhatsAppon elérhető vállalkozásokkal történő üzenetváltáshoz nyújt új lehetőségeket, és átláthatóbbá teszi az adatgyűjtést és -felhasználást. Bár nem mindenki vásárol a WhatsAppon, úgy véljük, a jövőben egyre többen fognak, ezért szeretnénk felhívni a figyelmet ezekre a szolgáltatásokra. A frissítés nem teszi lehetővé számunkra, hogy könnyebben osszunk meg adatokat a Facebookkal
– áll a közleményben.