A Facebook a jövőben ellenőrzi majd a politikai hirdetések feladóinak és a jelentős témák felvetőinek személyazonosságát – jelentette a Facebook-profilján pénteken Mark Zuckerberg, a közösségi platform alapítója és elnök-vezérigazgatója.
A Facebook átláthatóságot akar, és szigorúbb ellenőrzéseket vezet be, ennek érdekében a politikai hirdetéseket közzétevők vagy politikai kampányokra felületet vásárlók és a bizonyos fontos témákat – például a fegyvervásárlás és -viselés korlátozását vagy a rasszizmust – felvető profilok tulajdonosainak nemcsak a személyazonosságukat, hanem a tartózkodási helyüket is igazolniuk kell, ellenkező esetben kitiltják őket a közösségi oldalról.
A közzétett politikai hirdetések esetében kifejezetten jelzik majd, hogy hirdetésről van szó, a különböző népszerű és nagyon követett oldalak adminisztrátorainak pedig kormány által kibocsátott személyazonosítót, valamint lakcímet kell benyújtaniuk a Facebook központjába, amely ellenőrzi és különleges kóddal igazolja vissza a megadott adatok valódiságát.
A változtatások legkésőbb június elejére várhatóak.
Bejegyzésében Zuckerberg utalt arra is, hogy célja az online információs háborúk és a különböző választási folyamatokba történő beavatkozások elhárítása.
A beavatkozások a választásokba minden másnál nagyobb probléma a platformon, és ezért támogatjuk a tisztességes reklámról szóló törvényt
– hangsúlyozta a Facebook elnök-vezérigazgatója.
Az elsősorban az amerikai politikát befolyásolni szándékozó külföldi felhasználók ellenőrzését szolgáló reklámetikai törvényjavaslatot – amely rádiókra, televíziókra és közösségi oldalakra egyaránt vonatkozik – tavaly ősszel nyújtották be, de a kongresszus még nem fogadta el.
Cheryl Sandberg, a Facebook egyik vezető menedzsere pénteken egy amerikai televíziónak adott interjújában bocsánatot kért a cég nevében a profilok adatainak illetéktelen felhasználásáért. Fontosnak tartotta ugyanakkor leszögezni, hogy a Facebook soha nem szolgáltatott ki adatokat pénzért.
(MTI, kiemelt kép: Jaap Arriens/NurPhoto)