Tíz éve a virtuális valóság többnyire még csak egy érdekes jövőkép volt, amivel főleg regényekben és filmekben találkozhattunk, napjainkban viszont már lassan a mindennapok része –
A Samsung okostelefonokhoz készített VR-szemüveget, a Sony a PlayStation 4-hez adott ki ilyen kiegészítőt, a Facebook megvette az Oculust és a közösségi oldal részévé kívánja tenni a virtuális valóság élményét, és a Google is benne van a buliban, hiszen képessé tette a YouTube-ot arra, hogy feldolgozza a 360 fokban készített videókat, amiket kedvünk szerint forgathatunk és nézelődhetünk bennük.
A keresőóriás viszont nemcsak a felhasználói élményt szeretné növelni a lehetőséggel, de a tartalomgyártókat is igyekszik segíteni, éppen ezért minden olyan 360 fokos videónál, ami átlépte az 1000 megtekintést, elérhetővé tették a hőtérképet, hogy a videósok utólag elemezhessék, hogy a videót megtekintők pontosan merre nézelődtek a szabadon „bejárható” mozgóképeken.
Habár az dicséretes, hogy a Google igyekszik felhasználói és videós oldalról is a maximumot nyújtani, a cég által közzétett 360-os fokos videók elemzése alapján a nézők nagy részét hidegen hagyja ez a funkció, hiszen a hőtérkép tanulsága szerint a nézők 75%-a egyáltalán nem forgatta a videót, és csak 20% volt az, aki vette a fáradtságot, hogy megfordítsa a képet, és megnézze mi van a kamera „háta mögött”.
A hőtérkép persze nem csak a videósoknak fontos, de a Google-nek is, hiszen ennek hála tudják optimalizálni a streamet: a háttérben dolgozó mesterséges intelligencia ugyanis elemzi a mozgóképet és azt a részét mutatja a lehető legjobb minőségben, ahová a nézők figyelme leginkább koncentrálódik.
Az pedig, hogy a nézők egyelőre nem túl aktívak, még nem vette el a Google kedvét a 360 fokos tartalmaktól, sőt továbbra is hisznek benne: bejelentették ugyanis, hogy VR Creator Lab néven képzést biztosítanak a VR-videókban gondolkodó tartalomgyártók számára, és a jelentkezők akár 30-40 000 dollárt is kaphatnak, hogy megvalósítsák az álomprojektjüket.