Ha játékosként valaha is használtunk már cheat-kódot, vagy készítettünk modot a fórumos tanácsok alapján, akkor ráléptünk a kiberbűnözővé válás útjára – legalábbis ezt állítja a brit Nemzeti Bűnüldözési Ügynökség (NCA).
A brit szervezet szerint az olyan videojátékos fórumok, amelyeken keresztül különféle csaló módszerekre tanítják egymást a gamerek, egyenesen táptalajai a kiberbűnözésnek, és felébreszthetik a játékos kíváncsiságát a komolyabb hackelés iránt. A fiatal játékosok később már olyan hackelési technikákat sajátíthatnak el, mint a távoli hozzáférésű kártevők (malware) terjesztése, vagy túlterheléses támadások (DDoS) kivitelezése.
így hajlamosabbak lesznek elkövetni – történjen az kíváncsiságból, vagy bizonyítási vágyból, állítja a brit FBI.
Viszont egyelőre még nincs olyan hiteles statisztika vagy kutatás, amely ezt az állítást bizonyítaná. (Mi is nehezen hisszük el, hogy egy Skryim-mod lenne számunkra a hekkelés kapudrogja – szerk.)
Egyedül a Kaspersky Lab kiberbiztonsági cég egyik tavalyi felmérésére hivatkoznak a CNBC riportjában, mely kijelenti: a kiberbűnözés egyre fontosabb probléma a fiatalok körében. “A brit 16-19 éves korosztály tizedének van kapcsolata olyan személlyel, aki olyan kibertevékenységet folytat, amely akár illegálisnak is tekinthető” – írja a tanulmány.
Hozzátéve, hogy a fiatalok 35 százalékát lenyűgözné, ha egy ismerősük meghekkelné egy bank weboldalát és animációt helyezne el a főoldalon, tizedük pedig menőnek tartaná, ha a helyi légiirányítás rendszerébe törnének be.
Azonban felhívják a szülők és tanárok figyelmét, hogy a kiberbűnözésről fontos szót ejteni, jelezni a fiatalok felé, hogy milyen a biztonságos és etikus online viselkedés, és milyen következményekkel jár a rosszindulatú hekkelés.