Minden közösségi oldal pénzt akar keresni, ez nem újdonság, és nem is elítélendő dolog, ebből tartják fenn, ezért jár bárkinek ingyen. A bevételeket a legtöbb esetben reklámokkal oldják meg, ezt erőlteti a Facebook, a Twitter, a Tumblr, meg úgy általában mindenki, hiszen így nincs külön fizetős tartalom, prémium tagság és effélék, mindenki használhatja a szolgáltatás összes funkcióját, legfeljebb el kell viselnie néhány hirdetést.
A hirdetők viszont értelemszerűen minél hatékonyabb elérést szeretnének, nekik az a fontos, hogy cicás képek nézegetése és az ismerősök bejegyzései alá kommentelgetés közben kattintsunk át hozzájuk és költsük náluk a pénzünket. Erre eddig a legjobb megoldás a célzott hirdetések rendszere, ami persze a paranoidokat kifejezetten irritálja (mivel az oldalak adatokat tárolnak rólunk), de valahol hasznos dologról van szó, mert így minden felhasználó az érdeklődési köréhez közelebb álló reklámokkal találkozhat. Ez nekik is jó, meg a hirdetőknek is, mert nagyobb eséllyel sikerül tényleg célba érnie az üzenetnek, és bezsákolni még egy lehetséges vásárlót.
Mert hiába jelenik meg reklámcsíkban, vagy felugró üzenetben valami olyasmi, amire mondjuk az elmúlt héten kerestünk, ha azt már megvásároltuk tegnap. A hirdetőknek olyan eszköz kell, ami az adott pillanatot ragadja meg. Ha a netezőnek MOST megtetszik valami, akkor azt AZONNAL meg lehessen venni, ennél hatékonyabb nincs.
Amerikai partnercégek bevonásával már tesztelik azt a funkciót, hogy az Instagramra feltöltött képeken lehessen bejelölni termékeket ugyanúgy, ahogy eddig a képen szereplő embereket címkéztük fel. Ha mondjuk kikerül egy híres celebről egy fehérneműs fotó, a kép alján megjelenik egy felirat: “érintsd meg a képet a termékek megtekintéséhez. Ezután a nekünk tetsző részletre kattintva például a melltartón és a bugyin megjelenik egy virtuális árcédula vagy felirat, például az, hogy “akció”, ami ugyebár mágnesként vonzza a vevőket. Ha pedig az érdeklődő rákattint az őt érdeklő termékre, máris eljut a partnercég vásárló oldalán a kapcsolódó helyre, ahol máris pakolhatja a kosarába a vásárfiát, kifizetheti mondjuk bankkártyával, megadhatja a szállítási címet, és akár egy perc alatt a jól végzett bevásárlás boldog tudatában visszatérhet a képnézegetéshez.
Az Instagram videón is megmutatja, hogy működik mindez, valóban gyermekien egyszerű.
Mivel az Instagram a Facebook-birodalom része, szinte biztosra vehetjük, hogy a sikeres tesztidőszak és a szükséges finomítások elvégzése után a legnagyobb közösségi oldalon is megjelenik a funkció valamilyen változata. A hirdetők és kereskedők pedig most szépen térdelőrajtba ereszkednek, és elkezdik dörzsölgetni a kezüket.