Tech

Hamarosan tényleg izgalmas lesz az űr felfedezése – mindenkinek

Nagyon vártuk, és talán ezért is lett nagy csalódás: kiszámítható pályán vérzett el az idei év legnagyobb eresztésének ígért űrszimulátor, a No Man’s Sky. A játékot, amiben egyszerre kellett kutatnunk a galaxis legnagyobb titkát, illetve amiben a felfoghatatlan mennyiségű (18 kvintillió) bolygó mindegyike egy érdektelen arccal szétkapható űrterráriummá és bányászati telephellyé alakult, gyorsan elkapta az érdektelenség balegyenese.

A Steames játékok forgalmát monitorozó GitHyp szolgáltatás beszámolója szerint a NMS-t szimultán már a forgalmazás megkezdésekor rákapó játékosoknak csak ezredrésze játssza. Ha ez önmagában nem jelezné a bukást, már az ASA, az amerikai hirdetésfelügyeleti szerv is azt nyomozza, hogy mennyire és mennyivel büntethető az a valótlan játékkampány, ami miatt irreálisan sok játékos rohant 60 dollárért előrendelni vagy megvenni a játékot… és utána irreálisan sokan követelték is vissza a pénzüket. (Sean Murray, a játék egyre zavartabb arcává váló főfejlesztő július eleje óta nem nyilvánult meg Twitterén.)

empyrion
Mindezen fiaskó után kérdéses, mekkora hitelt vagyunk hajlandóak adni Marcus Lucasnak, az Eleon Game Studios projektvezetőjének. Cégük most készülő játékát, az Empyrion: Galactic Survivalt ugyanis jelentős érdeklődés övezi, a marketingkampány pedig gyakorlatilag egy az egyben a NMS sikertelenségét lovagolja meg. És hogy mi is ez a játék igazából? Elég megnéznünk a Steam legtöbbek által értékelt kommentjét, ami felesleges szavak nélkül foglalja össze a mindent: “ez a No Man’s Sky, csak tartalom is van benne”.

Lucas elmondása szerint az Empyrionban számos olyan játékelem megtalálható, amely kimaradt a NMS-ből. Nincs ugyan végtelen mennyiségű bolygó, de a mi paramétereink alapján legenerált világegyetemben így is rengeteg bolygót látogathatunk meg, ráadásul barátainkkal együtt. A fejlesztés során hangoztatott “az utazás önmaga jutalma” abban is megmutatkozik, hogy az egyes bolygók gyökeresen különbözni fognak egymástól, az életformák is jelentősen mások lesznek (a játékkampány körüli első felütések egyike az volt, hogy azok az óriási homokférgek, amelyek az NMS-ből hiányoztak, azokkal itt végre lehet találkozni) és a játékmenet is jelentősen más lesz.

empyrion
Az utazáshoz első körben túlélnünk kell, ahhoz pedig alapanyagokat gyűjteni, amiből túlélőkészletünk első, majd egyre fejlettebb változatait elkészíthetjük. A gyűjtögetés és az új eszközök készítése azonban itt nem áll meg: űrhajókat nem keresnünk vagy vásárolnunk, hanem építenünk kell apró modulokból. A modulok elhelyezése nagyban megszabja az űrhajók sebességét, gyorsulását, navigációs vagy teherbíró képességét is, a Technics LEGO-val szerzett rutin tehát nem volt hiábavaló előtanulmány életünkben. Az építkezés akkora méreteket is ölthet, hogy olyan masszív anyahajókat is építhetünk, amelyekben kisebb hajók flottáit tárolhatjuk el – mindezen hajók terveit pedig meg is oszthatjuk a többi játékossal. Itt lesz igazából izgalmas a játék, a fejlesztők ugyanis számos eszközt akarnak adni a játékosok kezébe, hogy ők népesíthessék be igazi tartalommal a szervereket és az egyes világokat.

A siker igazi titka a fejlesztők szerint a közösségi kommunikációban rejlik: folyamatos a kapcsolattartás a játékosokkal, fejlesztéseik sorrendjét pedig a játékosok prioritási listáiból kiindulva véglegesítik milestoneról milestonera, így érve el azt, hogy a játékosok nem érzik azt: átverték őket.

Az Empyrion: Galactic Survival jelenleg Early Access fázisban érhető el és próbálható ki 20 euró ellenében a Steamen.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik