A Magyar Vitorlás Szövetség és a Spartacus Vitorlás Egylet rendezvényén a szövetség elnökségének nevében Litkey Farkas, tizenegyszeres Kékszalag-győztes méltatta a 11. világbajnoki diadalát arató kettőst. Kiemelte, bár a repülőhollandi nem olimpiai osztály, az mégis páratlan, hogy húsz éve a világ élvonalához tartozik a magyar páros, amely nemcsak versenyez, hanem fejleszti is a sportágat.
“Egyre többet tudnak a vitorlázásról, a hajóról, ami azt sejteti, hogy az éremtermésnek még nincs vége” – tette hozzá.
Majthényi Szabolcs és Domokos András
Fotó: MTI
A köszöntő után rövidfilmet vetítettek le a legsikeresebb magyar vitorlás szakágról, a repülőhollandiról, amely az 1992-es barcelonai játékok után kikerült ugyan az olimpiai programból, de népszerűségéből így sem veszített. A film felelevenítette a magyar duó sikersorozatának első állomását, az 1994-es Európa-bajnokságon elért harmadik helyet, valamint az első világbajnoki győzelmet is, amelyet 1995-ben, Adelaide-ben még kölcsönhajóval szerzett meg Majthényi Szabolcs és Domokos András. A balatonföldvári Spartacus VE vitorlázói a 11. arannyal beérték a dánokat az örökranglistán, ám a skandinávoknál több páros gyűjtötte össze a tizenegy elsőséget.
Arra a kérdésre, hogy ennyi siker után mi készteti még őket a mindennapos edzésre, Majthényi úgy választolt: “Aki ült már hollandiban, tudja mi az az élmény, ami napról napra edzésre ösztönöz. Nem tudunk annyit vitorlázni, mint szeretnék, ezért mindig >>éhesen<< vágunk neki egy versenynek”.
Az év eleji vb-vel kapcsolatban megjegyezte: a szélviszonyok kedvezően alakultak, ám a sydneyi öbölben folyamatos volt a kompközlekedés, így sokkal inkább erre kellett figyelni, mint az ellenfelekre.
A vb-számításban a magyarok két második helye kiesett, így hét elsőséggel végeztek nagy fölénnyel az élen, és megnyerték az Ezüst Sombrerót is, vagyis a kilenc futam összesítése alapján ugyancsak a legjobbnak bizonyultak.