Média

Nem túl aktívak a vezérigazgatók a közösségi médiában

A Twitterre például csak 14 százalékuk fordít időt. Idehaza még a Magyar Telekom vezérét is alig követik ott.

Nem valami aktívak a közösségi média csatornáin a világ legnagyobb cégeinek vezetői: összességében csak minden hetedik vezérigazgató aktív a Twitteren (14 százalék), míg a LinkedIn üzleti portálon negyvenegy százalékuk rendelkezik saját profillal – derül ki a világ 40 országában, köztük Magyarországon is jelenlévő, londoni központú ECCO Nemzetközi Kommunikációs pr-hálózat által készített tanulmányból. A felmérésben a hálózat tagjaként egy magyar kommunikációs ügynökség, a Strategic Scope is részt vett.

A felmérés során a szakértők azt vizsgálták, hogy a kutatásban résztvevő húsz országban a tőzsdén jegyzett, a tőke nagysága szerint húsz legnagyobb vállalat vezérigazgatója vagy felsővezetője mennyire van jelen a Twitteren, van-e LinkedIn profilja és követője.

A franciák, a norvégok és az ausztrálok vezetnek

Az egyes országokra lebontott elemzés azt mutatja, hogy a vezérigazgatók közösségi aktivitása Franciaországban a leghangsúlyosabb. A húsz legnagyobb francia vállalat első számú vezetőjéből hétnek van Twitter fiókja (35 százalék) és tizennégy rajta van a LinkedInen (70 százalék). A második helyen Norvégia áll. A skandináv országban a húsz vezérigazgatóból hat aktív a Twitteren, és tizenhárom rendelkezik LinkedIn profillal. A harmadik Ausztrália, húszból öt Twitter és 1tíz LinkedIn fiókkal.

Amerika lemaradt

Meglepő eredmények jöttek ki az Amerikai Egyesült Államokkal kapcsolatban, hiszen a közösségi média úttörőjének tartott országban a húszból mindössze öt vezérigazgató van jelen a Twitteren és hét a LinkedInen. Igaz, a csúcsmenedzserek itt rendelkeznek a legtöbb követővel: az Apple főnökének, Tim Cooknak a Twitteren több mint ötmillió követője van. Összehasonlításként a tanulmány készítői megjegyezték: a legnépszerűbb francia vezér is csak alig több mint 37 ezer követőt mondhat magáénak. A LinkedIn vitathatatlan bajnoka a Microsoft vezér, Satya Nadella több mint másfél millió követővel.

Itthon még az éllovas Telekom-vezérnek is kevés követője van

Magyarországon a felmérés készítői által megvizsgált húsz tőzsdei cégvezetőből csak háromnak van Twitter (15 százalék), és hétnek (35 százalék) Linkedin profilja. A Twitteren fent levő három cégvezető bejegyzéseit meglehetősen kevesen figyelik, még a sort vezető Christopher Mattheisennek, a Magyar Telekom vezérigazgatójának is csak 227 fő követője volt. A LinkedInen sem jobb a helyzet, a szereplők valószínűsíthetően nem fordítottak túl sok energiát az aktivitás serkentésére, mindössze 300 és 1200 fő közötti követői létszámot tudtak maguk mögé toborozni.

A kutatás készítői szerint összességében az igaz, hogy a magyarországi cégvezetők közül kisebbségben vannak azok, akik a közösségi médiumokban saját fiókkal rendelkeznek, és akiknek van, azok sem gondozzák azt megfelelően.

Maxim Behar
„A közösségi médiás forradalom ma már sikeresebb lehet, mint egy tüntetés”
A nemzetközileg is elismert kommunikációs szakemberrel, Maxim Beharral arról beszélgettünk, mit tehet az ellenzék a jelenlegi médiakörnyezetben.

A sor végén a német és az orosz cégvezetők

A nemzetközi összeghasonlításban Németország és Oroszország áll a sor végén. Németországban egyedül az SAP vezetője, Bill McDermott aktív a Twitteren, ahol több mint 32 ezer követője van, LinkedIn profilját pedig 178 ezernél is többen követik. Összességében a DAX (német tőzsde) húsz legnagyobb vállalatának vezetője közül csak három regisztrált az üzleti portálon. Ha azonban a DAX húsz legnagyobb cégét vizsgáljuk, valamivel jobb eredményt láthatunk: harmincból öt jelen van a LinkedInen, a Twitterért viszont csak az SAP főnöke rajong.

Mindent egybevetve az is látható, hogy néhány országban a vezérigazgató évekkel ezelőtt nyitott ugyan egy Twitter-fiókot, de idáig egyetlen tweetet sem küldött, vagy utolsó bejegyzését több mint két évvel ezelőtt írta. A végső értékelésben ezeket a fiókokat nem vették figyelembe.

A kutatás készítői szerint tehát a világ óriásvállalatainak nagy része aktív a közösségi médiában, viszont a vezérigazgatók többsége nem szívesen kommunikál a közösségi hálókon – annak ellenére, hogy cégük sikeréért jelentős mértékben felelősek.

Buktatók előtt a digitális átalakulás
Bár a cégek 90 százaléka stratégiai jelentőségűnek tartja a digitális transzformációt, mindössze 15 százalékuknál áll rendelkezésre a digitális átálláshoz szükséges tudás.

A felmérésben az ECCO a következő országokat vizsgálta: Amerikai Egyesült Államok, Ausztrália, Ausztria, Brazília, Csehország, Egyesült Királyság, Egyiptom, Franciaország, Írország, Lengyelország, Magyarország, Németország, Norvégia, Olaszország, Oroszország, Svájc, Svédország, ezen kívül regionális vizsgálat folyt Dél-Amerikában (Argentínában, Chilében, Kolumbiában, Mexikóban és Peruban).

Pieter Nota
Tíz év után új kézbe kerül a BMW marketingje
Pieter Nota veszi át a BMW márka globális értékesítéséért és marketingjéért felelős vezetői feladatokat Ian Robertsontől.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik