Bár 0,2 ponttal csökkent az általános, valamennyi régiót magába foglaló GMI mutató a tavaly decemberi 54,8-os értékről, az még így is bőven a pozitív irányú elmozdulást jelző 50 pont felett tudott maradni.
Az európai optimista kilátások másik jele, hogy Európa volt az egyetlen régió, ahol növekedett a tévére szánt költés. Az érték 56,2 pont lett, szemben az ázsiai és csendes-óceáni térséggel és Amerikával, ahol a mutatók (46,8 és 42,7) a tévés költések csökkenését mutatják januárban.A digitális és a mobil költések ugyanakkor ezen régióknak is segítettek, hogy az általános mutató pozitív irányban maradjon. Az ázsiai és csendes-óceáni térségben az általános GMI-mutató 53,2, az amerikai pedig 52,9 lett.
Januárban az ázsiai és csendes-óceáni marketingbüdzsé index 50,7 pont volt, vagyis a régió már igen közel került az 50,0 ponthoz, ami negatív irányú fordulatot jelezne. Amerikában egyébként változatlanul csökkennek a marketingre fordított összegek, amit alátámaszt a 48,8 pontos mutató is.
Az esések ellenére mindkét régióban a marketingesek létszámával kapcsolatos index pozitív tartományban van, az ázsiai régióban 54,0 pont, Amerikában 53,9 pont lett.
Ed Jones, a World Economics vezérigazgatója az adatokat értékelve azt emelte ki, hogy a globális marketingindex alapján Európában erős, az ázsiai térségben gyenge növekedést mutat a marketingköltés, míg Amerikában folytatódik a csökkenés. A vezérigazgató hozzátette továbbá, hogy a büdzsék elosztása terén továbbra is az a trend, hogy a hagyományos média helyett a digitális és a mobilmédiás költések kerülnek előtérbe.