A Friderikusz Podcast 25 milliós veszteségnél tart, mert az emberek nem akarnak fizetni érte – írtuk meg szerdán a Blikk nyomán, ami a produkció sajtósa, Csenterics Ágnes szavait idézve arról számolt be, hogy az eddigi huszonnégy adás a stúdió megszületéséhez szükséges eszközök miatt 31 millióba került, az egy szem reklámtámogatás, illetve az olvasók által küldött összegek azonban mindössze 5,7 milliót hoztak a konyhára.
A huszonöt milliós veszteség miatt nyilvánvalóan nem túl boldog sajtós mindezért a nézőket okolta, ez pedig a magyar médiapiac idei évének legerősebb mondatait eredményezte:
Mindössze a nézők 0,7 százaléka jár el a jó erkölcs szabályai szerint, azaz, ha igénybe vesz egy tartalomszolgáltatást, azért fizet is. Adásonként egy-egy nézőnek elég lenne mindössze 150 forintot fizetnie, de nagy részük még ennyit sem hajlandó áldozni. Elképzelni sem tudjuk, mi járhat azoknak a fejében, akik megtehetnék, de nem fizetnek, viszont rendszeresen megnézik vagy meghallgatják műsorainkat. Ahogy egyetlen kiflit sem lehet büntetlenül ellopni a boltból, és ahogy egy kifli előállítása, ugyanúgy a műsorok előállítása is pénzbe kerül, amit a fogyasztónak – ha minimálisan is – meg kellene téríteni. Ha a nézők befizetéseikkel nem vállalják át a műsoraink előállításának költségeit, mert nyereségre nem törekszünk, nem marad más választásunk, mint reklámokkal megszakítani az interjúkat.
A nyilvánvalóan jókora hullámokat generáló kiflitolvajos hasonlattal előálló sajtós azonban talán nem is létezik, a Blikknek pedig talán maga Friderikusz Sándor nyilatkozott – állítja hosszú cikkében a Media1.
A médiapiac híreiről beszámoló oldal főszerkesztője, Szalay Dániel szerda esti cikkében mindemellett rámutatott, hogy egy hasonló műsor megszületéséhez nincs szükség 31 millió forintra, hiszen a 4K-kamerákkal dolgozó magyar podcasterek is ennél jóval olcsóbban készítik el az adásaikat.
Az oldal emellett több furcsaságra is rábukkant a produkcióval kapcsolatban. Az annak indulását beharangozó videót például Friderikusz Sándor tengerentúli pályatársa, Conan O’Brien egy azonos célú promóanyagával vetette össze – a hasonlóság meglepő:
Mindez azonban még semmi ahhoz képest, hogy Csenterics Ágnes néven egyetlen sajtóst sem találtak, pedig keresték a Facebook-on, a szakmai közösségi portálok legnagyobbjaként ismert LinkedIn-en, a telefonkönyvekben, online tudakozókban, TikTok-on, illetve a Google keresőjében is, a végeredmény azonban mindig ugyanaz volt:
A Media1 az RTL Magyarország munkatársait, illetve a Blikket és annak kiadóját, a Ringier Axel Springer Magyarországot is megkérdezte, sőt, a Friderikusz RTL Klubon futó Életünk története című műsorának producerét, Máté Krisztinát is elérte telefonon, a megoldáshoz azonban ezzel nem jutottak közelebb. Kiderült azonban, hogy a nyilatkozat
Szalay utolsó szalmaszálként újságírók egész sorától próbált érdeklődni Csenterics kilétéről, e-mailben és telefonon is megpróbálta elérni Friderikuszt, sőt, egy publikus Facebook-bejegyzésben is megpróbált információkat szerezni – sikertelenül.