„A világ olyan, amilyenné tesszük” – állt a Coca Cola legújabb, #MakeItHappy (tedd boldoggá) című kampányának fókuszában. A vállalatóriás marketingesei nem is sejtették mennyire igaz a fenti állítás. Röviddel az elindulása után be kellett szüntetniük az akciót, amikor rájöttek, hogy a világot egy cukormázzal burkolt ösvényen is a sötétségbe lehet vezetni.
Az üdítőgyártó az interneten bőven tenyésző trollokat, vagy legalábbis a bunkó tweetjeiket próbálta megszelídíteni egy szoftverrel, ami cuki ASCII (írásjelekből összeálló kép) alkotásokká konvertálta őket. Mindössze arra volt szükség, hogy ha valaki negatív, sértő üzenettel találkozott, akkor ossza meg egy #MakeItHappy taggel, s a Coca Cola máris posztolta a vidám képpé alakítva, azzal a szöveggel, hogy: „We turned the hate you found into something happy” (a gyűlöletet, amit találtál, boldogsággá változtattuk).
A Gawker médiánál azonban kiszúrták, hogy a cég megjelentette a „14 szó” néven ismert, fehér felsőbbrendűséget népszerűsítő szlogent is, egy cuki lufikutya képére formálva. A médiavállalatnál felháborodtak, és elgondolkodtak rajta, hogy vajon tényleg mindent ki lehet-e posztoltatni a Coca Colával – írja a The Guardian.
Adam Pash, fejlesztő létrehozott egy @MeinCoke nevű Twitterbotot, ami sorról sorra posztolgatta Hitler Mein Kampfját, a Coca Cola #MakeItHappy tagjével. Az üdítőóriás szoftvere pedig szépen tette a dolgát: napszemüveges pálmafák, cuki egérkék, egyszemű szőrmókok, meg cowboykalapos csirkecombok képében elkezdte újraközölni a náci vezér művét.
Egészen addig, amíg meg nem jelent az: „apám közszolga volt, aki lelkiismeretesen teljesítette a kötelességét” szövegrészlet egy kalózhajó formájában, aminek vitorlája egy szemkendős arcot formált. Aztán leállt a Coca Cola boldogságautomatája, másnap pedig a cég bejelentette, hogy végleg felfüggeszti a kampányt.
Közleményükben azt írták: „A #MakeItHappy üzenet egyszerű: az internet olyan, amilyenné tesszük, és mi azt reméltük, hogy az embereket arra inspiráljuk majd, hogy közösen, egy sokkal boldogabb hellyé tegyük. Sajnos a Gawker megpróbálta olyan dologgá formálni, amilyen nem akart lenni. Egy olyan bot létrehozása, ami arra használja a #MakeItHappy kampányt, hogy gyűlöletet terjesszen vele, a tökéletes példája annak a mindent átható online negativitásnak, amit a Coca Cola megcélzott a kampányában.”
„A Gawker továbbra sem ért egyet a Coca Cola tisztán kifejtett vágyával a népünk létezésének, és fehér gyermekeink jövőjének biztosítását illetően (utalás a 14 szó szlogenre), de csalódottak vagyunk, amiért rá kellett jönnünk, hogy a vállalatnak nincs elég ereje ahhoz, hogy végig kiálljon saját, fehér-nacionalista ítéletei mellett. A bologság egyelőle elpusztult” – érkezett a válasz.