„Megállóhely kapacitásának jobb kihasználása miatt az autóbuszok harmadiknak is megállhatnak, és ajtót nyithatnak. Ebben az esetben azonban a megállótáblánál ismét meg kell állniuk, és ajtót nyitniuk.” –így szól a BKV belső szabályzata. Akkor mégis miért van az, hogy a Ferenciek terén a buszvezetők rendszeresen úgy nyitnak ajtót harmadikként, hogy az utasok le sem tudnak szállni a korlátok miatt, majd továbbhajtanak? Olvasónk többször maradt a megállóban, az ügyfélszolgálattal levelezik:
Tisztelt Cím!
Előző levelem tartalma hasonló volt az alábbinak, melyre a BKV 30 napon belül válaszolt. Csak éppen semmi eredménye nem lett. A 8-as buszok továbbra sem állnak meg a Ferenciek terén az arra kijelölt helyen. Az utasok szaladgálnak össze-vissza. Nem tudják, mikor hol szállhatnak fel, mert a megállóban, – nos, ott nem. A második eset akkor történt, mikor pár hét után kinyitottam a BKV válaszlevelét hogy a jövőben jobban odafigyelnek. Ez volt a második levelem a válaszuk után.Üdvözlettel: Kanzler Edit
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Köszönöm levelüket. Hetek óta tegnap utaztam újra a BKV járatával, szintén a Jégbüfé előtti megállóban várakoztam. 15 perc után jött „egy” busz, ráállt harmadiknak az előtte lévő két buszra, előző után 10 cm-t hagyva. (Megállóból egyáltalán nem láthattuk a jelzést) Úgy állt meg a sorban, hogy a fémkorlátoktól nem is lehetett volna rá felszállni, csak annak aki szalad, mindenkin átgázol, és kizárólag az első ajtón. Majd beért a megállóba, és megállás nélkül továbbhaladt.
Határozottan, a megállóban karjelzéssel intettem a sofőrnek hogy szeretnék felszállni, ne menjen tovább. Rámnézett, és egyszerűen továbbment. Elég magas nő vagyok, igen kultúráltan öltözködöm, és nem értem, hogy ha éves bérletet váltottam, miért olyan nehéz feladat az, hogy a 8-as busz a megállóban megálljon, és az utasok felszállhassanak arra, amire jegyet váltottak. Többen ottmaradtunk csalódottan, mert nem szaladtunk olyan helyre, aminek semmi köze nincs a megállóhoz, és a fémkorlátok miatt egyébként sem tudtunk volna felszállni. Nem értem, hová siet jobban a sofőr, mint a közlekedő utasok, akik „csak” közlekedni szeretnének.
Az eset 2009. szeptember 03-án du. 17.42 perckor történt a BPI-354 frg.-i rendszámú autóbusszal, melyet egy fiatalabb gépjárművezető vezetett. Mi utasok, várhattunk egy következő buszra, mindösszesen 28 percet. Megjegyezni kívánom, hogy az összes többi busz (főként a 112-es járatok) igen kultúráltan, türelmesen, körültekintően minden alkalommal megállt a buszmegállóban is. Jellemzően a 8-as járat nem értheti mi a feladata valójában.
Pedig egyszerű; A megállóban megállok, felszállnak az utasok, és biztonságosan haladok a következő megállóig. Kérem Önöket, ne gyengítsék ily módon is a BKV egyébként is erősen megingott reputációját. Azért szállok ki az autómból, mert igenis ésszerűbbnek gondolnám a tömegközlekedés opcióját. A hétköznapok kiegyensúlyozottságát, hangulatát vagy tönkretételét az Önök szolgáltatása nagyban befolyásolja, igen széleskörben. Ráadásul semmi értelme sincs ennek a hozzáállásnak. Kérem tegyék meg a szükséges intézkedéseket, szeretnék még egy ideig a járaton utazni 4-5 megálló erejéig. Nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Kanzler Edit
Tisztelt Kanzler Edit!
Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat. Őszintén sajnáljuk, hogy szolgáltatásunk igénybevétel során kellemetlenség érte.
Tájékoztatjuk, hogy a Ferenceik terei megállóhelyen mind a két irányban a megállóhely kapacitásának jobb kihasználása miatt az autóbuszok harmadiknak is megállhatnak, és ajtót nyithatnak. Ebben az esetben azonban a megállótáblánál ismét meg kell állniuk, és ajtót nyitniuk.Bejelentése alapján vizsgálatot indítottunk. Az eljárás során a munkáltatói jogkört gyakorló vezető érintett járművezetőnket figyelmeztetésben részesítette, és felhívta a figyelmét a szabályok betartására, valamint arra, hogy ismétlődés esetén szigorúbb felelősségre vonásra számíthat.
Az Önt ért kellemetlenség miatt elnézését kérjük, reméljük, a jövőben hasonló eset nem fog előfordulni.
Budapest, 2009. augusztus 17.Üdvözlettel: Keresztes Attila ügyfélszolgálat-vezető