Az MKB Banknak elküldtük a nevükben küldött fura levelet, és kérdeztük tőlük, vajon adathalászatról van-e szó. Sejtettük hogy igen, hiszen a levél így nézett ki (így, ezekkel a fura kérdőjeles karakterekkel jelent meg, feladó: MKB Bank Zrt. megjelöléssel):
“Tisztelt �gyfel�nk,
A hozz�f�r�si felf�ggeszt�sre ker�lt.
A szem�lyazonoss�g ellenőrz�s�re
kattints ide” (a végén egy link van, de azt nem vettük át).
Az MKB leszögezte: soha nem kér ügyfeleitől személyes, illetve bizalmas azonosító adatokat (jelszavak, PIN-kódok).
A szerdán kapott elektronikus levelet jelenleg még ismeretlen csalók küldték a bank nevében, hogy egy hamis, az MKB NetBANKár oldalára hasonlító weblapra irányítsák a hivatkozást megnyitókat. A szándékuk ezzel az internetbanki azonosítók megszerzése, hogy hozzáférést biztosítsanak maguknak az ügyfelek pénzügyi adataihoz, esetlegesen pénzéhez.
Az MKB szerint egyébként a NetBANKár használatához bevezetett, a tranzakciókhoz kötött kötelező SMS aláíró jelszó és az EV-SSL technológia (a böngésző címsora zöld színre vált és a hivatkozás előtt vagy után megjelenik az “MKB Bank Zrt. [HU]” felirat) minden ügyfelüknek kiemelt védelmet nyújt a csalárd pénzmozgással járó tranzakciók ellen. A biztonság alapfeltétele, hogy a tranzakciót aláíró SMS-t, amelyet ügyfeleik saját mobiltelefonjaikra kapnak, semmilyen körülmények között ne adják meg adathalász oldalon.
A bank tanácsa: ne használjuk a levélben megadott hivatkozást (linket), és soha, semmilyen körülmények között ne adjunk meg személyes azonosítókat, jelszavakat.