Az Ipsos nemzetközi felmérése szerint ugyan oldaltípusok tucatjai várják az olvasókat, a többség mégis leginkább három kategóriát nézeget legalább heti gyakorisággal.
A magyarok kevésbé használják a keresőoldalakat, mint az átlagnetező, viszont a levelezés és a közösségi oldalak népszerűbbek nálunk, mint általában máshol. Elég gyakran keressük fel még a hír- és információs oldalakat is. Talán meglepő, de viszonylag keveseket érdekel az online társkeresés lehetősége. Íme, a toplista.
Ezt nézzük gyakran a neten
A legnépszerűbbek a keresőoldalak (pl. a Google), az online közönség 74 százalékát csábítják el hetente egy vagy több alkalommal. Magyarországon ez az arány valamivel alacsonyabb (67 százalék).
A közösségi oldalak (pl. a Facebook) a netezők 64 százalékát tudhatják a táborukban. A magyarok körében viszont ez a kategória még kedveltebb: 78 százalékos.
A webes levelezés 55 százaléknál motivációs tényező, a magyaroknál azonban ennél nagyobb, 68 százalékos az arány. Hazai viszonylatban még a netezők több mint felét vonzzák rendszeresen a hír- és információs oldalak (60 százalék), az időjárásról tájékoztató honlapok (55 százalék) és az olyan megosztó és feltöltő oldalak, mint pl. a YouTube (52 százalék), illetve a hirdetőoldalak (50 százalék).
Fotó: Fotolia
Ahova ritkán barangolunk el
S vajon melyek azok a helyek, amelyek a legkevesebb voksot kapták? Egyelőre mindössze 8 százaléknyian keresik fel rendszeresen a különböző képmegosztókat (pl. Flickr, Picasa), és az olyan nálunk még kevésbé elterjedt tematikus blog gyűjtőoldalakat is, mint pl. a Tumblr és a Pinterest, valamint a divattal foglalkozó oldalakat. Magyarországon ezeket a lehetőségeket még kevésbé használjuk ki (6, ill. 2 százalékban).
Érdekes, hogy az online társkereső oldalak rendszeres látogatottsága is elenyésző, mindössze 5 százaléknyi. A magyar netezők azonban a maguk 7 százalékával valamivel aktívabbak a nemzetközi átlagnál.
Vezetés közben is netezünk
Egy másik kutatásukból az is kiderül, hogy sokan még vezetés közben is neteznek.
Világszerte tízből két sofőr elismerte, hogy vezetés közben SMS-ezik, e-mailt küld vagy a közösségi oldalakon szörföl. Akár végzetes következményekkel is számolva vállalják ezt a kockázatot, ha egy stoptábla vagy egy piros lámpa miatt meg kell állniuk.
A 35 évnél fiatalabbaknál ez az arány még magasabb: 31 százalék. A magyar autóvezetők ennél óvatosabbak: átlagosan 9 százalékuk követi el ezt a szabálytalanságot, és a 35 év alattiak is elővigyázatosabbak: csak 17 százalékuk mobilozik vezetés közben.