Gazdaság
egyetemisták (Array)

Egyetlen magyar egyetem lépett előre a THE felsőoktatási rangsorában

Kovács-Angel Marianna
Kovács-Angel Marianna

újságíró. 2018. 05. 10. 08:52

Négy helyet javítva a 61. helyre került tavalyhoz képest a Semmelweis Egyetem a Times Higher Education (THE) Emerging Economies University 2018-as rangsorában.
Korábban a témában:

A szakemberek ötven fejlődő, feltörekvő ország felsőoktatási intézményeit értékelték, de a 378-as végső listára csak 42 országból kerültek fel egyetemek. A magyar intézmények közül csak a Semmelweis Egyetemnek sikerült javítania, a Rio de Janeiro-i Püspöki Katolikus Egyetemmel osztozik a 61. helyen, a Pécsi Tudományegyetem a 127., az ELTE a 131., a Szegedi Tudományegyetem a 156. a rangsorban. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem idén a 200. helyen zárt egy chilei és egy kínai intézménnyel holtversenyben, a Debreceni Egyetem és a Corvinus Egyetem viszont nem fért be a 200 legjobb egyetem rangsorába.

A rangsort főként kínai felsőoktatási intézmények vezetik, bár a harmadik helyen a Moszkvai Állami Egyetem (Lomonosov Moscow State University) zárt.

A friss rangsor ugyanazt a 13 teljesítménymutatót veszi alapul, mint a THE World University Rankings nevű ranglista, megvizsgálva az egyes egyetem erősségeit az összes alapvető tevékenységének tekintetében, például az oktatás, a kutatás, a tudástranszfer és a nemzetközi megjelenés szempontjából. Különös hangsúlyt kapnak azok a faktorok, amelyek a feltörekvő országok egyetemeinek jellemzőit és fejlesztési prioritásait – például az iparági kapcsolatokat és a nemzetközi perspektívákat – tükrözik.

A legjobb felsőoktatási intézményeket tartalmazó lista a tavalyi 300-hoz képest idén 78 intézménnyel bővült, így a Semmelweis Egyetemnek szélesebb merítésből sikerült a 2017-es eredménynél jobb helyezést elérnie.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Kijini Primary School students learn to float, swim and perform rescues on Tuesday, October 25, 2016 in the Indian Ocean off of Mnyuni, Zanzibar.
—
Daily life in the Zanzibar Archipelago centers around the sea, yet the majority of girls who inhabit the islands never acquire even the most fundamental swimming skills. Conservative Islamic culture and the absence of modest swimwear have compelled community leaders to discourage girls from swimming. Until now.

For the past few years, the Panje Project has made it possible for local women and girls to get into the water, not only teaching them swimming skills but aquatic safety and drowning prevention techniques. The group has empowered its students to teach others, creating a sustainable cycle. Students are also provided full-length swimsuits, so that they can enter the water without compromising their cultural and religious beliefs.

While the wearing of full-length swimsuits may be seen as subjugation, donning one in order to learn a vital life skill, which has long been and would otherwise be forbidden, is an important first step toward emancipation. Education — whether it be in or out of the water — serves as a springboard providing women and girls the empowerment and tools with which to claim their rights and challenge existing barriers.

The rate of drowning on the African continent is the highest in the world. Still, many community leaders have yet to warm up to the idea of women and girls learning to swim. The swimming lessons challenge a patriarchal system that discourages women from pursuing things other than domestic tasks. It is this tension of the freedom one feels in and under water juxtaposed with the limitations imposed upon Zanzibari women that is at the heart of this series.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.