Miért öltöztetné bárki Melania Trumpot?
Mert a beavatáson készült fotók és hírek több száz millió emberhez is eljutnak, ráadásul a történelem részei is lesznek, ami elég nagy reklám egy márkának – pláne úgy, hogy nem is kell érte fizetnie.
Miért ne öltöztetné valaki Melania Trumpot?
Mert a férje megosztó személyiség, és a márkák félnek, hogy ha összefonódik a nevük a családdal, akkor a vásárlók egy része, akik nem szimpatizálnak a leendő elnökkel, elfordul tőlük, és csökken a bevételük. Gondoljunk csak a New Balance rettenetesen balul elsült kampányára.
A díjátadókra egy csomó celebnek adnak kölcsönruhát, ott miért nincs ilyen gond?
A vörös szőnyeges eseményeken több opció van.
- Akad, hogy egy cég szerződésben áll egy celebbel, így egyértelmű, hogy ők adnak neki ruhát.
- Az is előfordulhat, hogy egy hírességnek több márka is küld, aztán majd ő választ közülük.
- Végül pedig megesik, hogy valaki egy cégtől sem kap (többször volt erre példa túlsúlyos vagy Zs-kategóriás celebek esetében), ilyenkor elmegy, és vesz magának egyet.
Ilyen gond azért nincs, mert az első két esetben a cég válogatja meg, hogy kin reklámoztatná a ruháját, a harmadik esetben pedig maximum valaki kínos pillanatokat okoz nekik (például egy tíz évvel ezelőtti valóságshow-szereplő tudattalanra issza magát, és dorbézol az estélyiben), de ez nem ront a márka hírnevén.
Akkor most mit visel majd Melania Trump?
Válogatni valószínűleg nem tud majd, mivel Michelle Obamával ellentétben ő nem igazán kapott még felajánlásokat sem a beiktatós szettjeit illetően (kettő lesz neki, egy nappali, amiben a ceremónián visel, és egy esti, amiben a partira megy majd), sem a későbbi öltöztetésre vonatkozóan. Tom Ford és Marc Jacobs korábban megüzente, hogy tőlük ne számítson semmire, a Guardian azonban most belengetett két nevet (Ralph Lauren és Karl Lagerfeld), akikről nem zárható ki, hogy ruhát küldenek Trumpnak. Íme az oldal okfejtése:
- Ralph Lauren azért lehet befutó, mert a márkája idén lesz 50 éves, ami nemcsak jó apropó, de talán a kritikáktól is megvédheti a kerek évforduló.
- Karl Lagerfeld konkrétan arról híres, hogy politikailag inkorrekt, viszont el kell gondolkodnia azon, hogy a saját nevén futó márkától küld ruhát vagy a Chaneltől. Utóbbi azért nem biztos, hogy a legjobb választás, mivel Coco Chanel személyisége elég megosztó: egyesek szerint egy náci szeretője volt a második világháború alatt. Ha viszont Lagerfeld mégis Chanelt küld, akkor nemcsak a náci szót hozza vissza a köztudatba a márkával kapcsolatban, de párhuzamot von a luxuscég egyik nagy kedvelője, Jackie Kennedy és Melania Trump között. Érdekesség: Lagerfeld annak a Fendinek is tervez, aminek a tulajdonosa, Bernard Arnault nemrég találkozott Trumppal.
Felmerült egyébként még Tommy Hilfiger neve is, aki mindig is a tömegfogyasztást helyezte előtérbe az exkluzivitással szemben, ráadásul Trumphoz hasonlóan – Gigi Hadidnek hála – ő is népszerű a közösségi médiában. Pénteken minden eldől, viszont akad egy másik fontos kérdés: