Anglia a hagyományok országa: vannak megmosolyogtató, és tiszteletre méltó szokásaik is, melyek kiirthatatlanok brit kultúrából. Utóbbiak közé tartozik a jótékonyság, és az egyetemi sportok, mint például az evezés. A legismertebb a két elit egyetem, az Oxford és a Cambridge minden évben megrendezett összecsapása, de az összes, magára valamit is adó egyetemnek van evezős csapata a szigetországban, így a Coventryben működő Warwick Egyetemnek is.
A Warwick evezősei nemcsak a hajókban jeleskednek, hanem a fényképezőgép előtt is. Nem csoda ha úgy érzik, nincs mit takargassanak a testükön: az intenzív mozgástól formás alakja van valamennyiüknek. A női válogatott tagjai tavaly döntöttek úgy, hogy megpróbálják pénzre váltani a szépségüket: ledobták ruháikat és művészi akt naptárat készítettek. Az eladásokból származó bevételt persze nem saját zsebre gyűjtik, hanem egy rákkutatást, illetve daganatos betegeket támogató alapítványnak , a Macmillan Cancer Support-nek ajánlják fel.
A próbaüzem tavaly zajlott, s bár a naptár jól sikerült, csak egy viszonylag szerény összeget, 600 fontot (kb. 235 ezer forint) sikerült összegyűjteniük. Persze, hiszen nem csak a jó bornak, hanem a jó nőknek sem árt a cégér: reklám nélkül a huszonegyedik században semmit sem lehet eladni. Tanulva a hibából a lányok idén már a marketingre sem sajnálták az energiát. A legnagyobb figyelmet arra a csatornára fordították, ahol a legkönnyebben érhetik el, a lehető legtöbb embert, vagyis létrehoztak naptáruknak egy Facebook profilt.
Legnagyobb megdöbbenésükre azonban a legnagyobb közösségi portál hamarosan betiltotta az oldalt. Mark Zuckerberg csapata ugyanis pornográfnak találta az ízlésesen meztelenkedő evezősöket. Ízlések és pofonok, mondhatnának.
Szerencsére a lányok sem estek kétségbe, egy másik médiumon, a Twitteren indították újra naptáruk kampányát, és úgy tűnik jó úton járnak: bevételeik máris 3400 fontnál (1,3 millió forint) tartanak. A jótékony aktnaptár projekt főszrvezője, Sophie Bell úgy gondolja, hogy a Facebook tiltása még jót is tett az eladásoknak, hiába, a botrány mindig a legjobb reklám.