A lap szerint nosztalgia ébredt a térségben a kommunista éra márkái iránt, amelyek az 1990-es években, miután a vasfüggöny leomlásával a határok megnyíltak a nyugati termékek előtt, eltűntek a piacokról. A The Washington Times egy magyar fogyasztó véleményét idézte, akit a Traubi gyerekkorára emlékezteti, és amelynek az íze szerinte jobb a nyugati üdítőitalokénál.
Markovich Réka, a Magyar Reklámszövetség főtitkára a lapnak elmondta: ezek jellegzetesen magyar márkák, amelyeket az emberek magukénak érezhetnek, olyan termékeknek, amelyeket mások nem tudnak lemásolni. A The Washington Times szerint új fogyasztói igény érezhető a hazai élelmiszerek, italok, ruhák iránt, amelyek a rendszerváltás utáni években kikoptak a boltok polcairól.
A régi kommunista márkák – amelyek között említi a lap a lengyel Inka kávépótlót és a cseh Jar mosószappant – nem olcsóságukkal vonzzák a vásárlókat. A Tisza edzőcipők például 100 dollárnak megfelelő áron kelnek el a Budapest belvárosában levő elegáns márkaboltokban. A Tisza cipők a kommunista rendszerben nem voltak menő termékek, ma viszont a legmenőbbek közé tartoznak – idézett egy magyar újságírót a lap.
A Traubisoda kapcsán azt írta a lap, hogy az üdítő Romániában és Horvátországban is kapható, és a márka hamarosan a cseh és a német piacon is megvetheti a lábát. A cég tulajdonosa, Salamon Berkowitz, aki 1992-ben 3 millió dollárért vásárolta meg a céget a magyar kormánytól, elmondta, az emberek visszatérnek a régi termékekhez, mert ma már egyedinek számítanak. (Berkowitz családja 1951-ben menekült el a kommunista Magyarországról a tengerentúlra.)
Az egykor megosztott Németországban olyan népszerűek a kommunista korszakbeli árucikkek, hogy az elemzők egyenesen “ostalgiáról” beszélnek, ami a német ost (kelet) szóra épülő szójáték – írta a The Washington Times.