Belföld

Hiába tiktokoznak és instáznak egyre többen, még mindig a tévé a nyerő

Fotó: RTL / Sajtóklub
Az RTL-csatornán és az RTL+ streaming platformon egyidőben követhetők az élő showműsorok.
Fotó: RTL / Sajtóklub
Az RTL-csatornán és az RTL+ streaming platformon egyidőben követhetők az élő showműsorok.

Sokkal többen használnak online videós platformokat itthon, mint tavaly – ez derült ki a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített, szerkesztőségünkhöz eljuttatott kutatás sajtóközleményéből. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) támogatásával megvalósult felmérés a hazai, 18–59 éves korosztály internettel rendelkező tagjai között vizsgálta a tévé- és online platformhasználat összefüggéseit.

Ebből kiderült, hogy a videós platformok népszerűsége nőtt,

  • a YouTube-ot a célcsoport 86 százaléka,
  • a Facebookot 84 százalék,
  • a TikTokot 44 százalék
  • és az Instagramot 40 százalék használja legalább havi rendszerességgel.

2023-hoz képest a TikTok és az Instagram használata nőtt a leginkább, egyaránt 10–10 százalékponttal, míg a YouTube használatában 9 százalékpontos növekedés tapasztalható. A Videa a 27 százalékos használati arányával továbbra is stabil szereplőnek számít.

A streamingplatformok között a használat alapján az alábbi sorrend alakult ki:

  • Netflix (4 százalékpontos növekedés),
  • Max (2 százalékpontos csökkenés),
  • Disney+ (5 százalékpontos növekedés),
  • RTL+ (2 százalékpontos növekedés)
  • és Skyshowtime.

Ez nagy hasonlóságot mutat az általunk pár hete szemlézett NMHH-s kutatás adataival, mely szélesebb korosztály körében vizsgálta a hazai streamingszolgáltatók népszerűségét.

A hagyományos televíziózás továbbra is népszerű, a kutatás szerint a célcsoport 92 százaléka néz lineáris tévét (ez olyan tévéadás, melynek szerkezetét, időbeli összeállítását a műsorszolgáltató végzi), melynek heti elérése 80 százalék. Érdekesség, hogy még az intenzív online tartalomfogyasztókat is 99 százalékos heti tévéelérés jellemzi.

Figyelemreméltó jelenség továbbá, hogy nőtt a különböző platformok párhuzamos használata is: a vizsgált 12 médiaplatformot a célcsoport közel fele, 4–6 platformot pedig 48 százalék használ rendszeresen.

A kutatást készítő MEME szerint az eredményekből kiolvasható, hogy „a fogyasztók a médiafogyasztási szokásaikat az új technológiai lehetőségekhez igazítják, miközben a hagyományos platformok továbbra is relevánsak maradnak”. A Nielsen szakértője szerint ez a kettősség folyamatos innovációs kényszerként jelentkezik a médiapiac szereplői számára.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik