Belföld

Tömeges fakivágás miatt tiltakozik az újbudai önkormányzat

Újbuda önkormányzata civilekkel közösen tiltakozik a Hamzsabégi sétány melletti vasúti töltésen történő fakivágások ellen. Az önkormányzat közleményében úgy fogalmaz, hogy „a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. péntek éjjel egy Facebook-posztban jelentette be, hogy közel 1000 fát ítélt halálra Budapesten. A fairtás okaként egyértelműen a Déli Körvasút kapacitás bővítését nevezték meg”.

A NIF valóban kitett egy ezzel kapcsolatos rövid bejegyzést péntek késő este, de a kivágásra ítélt fák mennyiségéről nem tettek említést. Csak annyit írtak, hogy:

a “Ferencváros – Kelenföld vasútvonal kapacitásbővítésének építési munkái” (továbbiakban: Déli Körvasút kapacitás bővítése) projekt előkészítéséhez kapcsolódóan a kivitelezési munkákkal érintett – MÁV kezelésében lévő – vasúti területeken várhatóan 2022. december 5-től fakivágási, bozótirtási munkák kezdődnek.

Az önkormányzat közleményben megjegyzi, hogy miután a fakivágást a MÁV területén történik, így jogi lehetőség nincs a munka megakadályozására. Annyit viszont tudnak tenni, hogy a Polgárok a Pályán az Élhető Környezetért Egyesülettel közösen sajtótájékoztatón tiltakoznak „az értelmetlen fapusztítás ellen” kedden 14:30-kor.

Az újbudai önkormányzat és a helyi civilek nemrég bíróságon támadták meg a Déli Körvasút környezetvédelmi engedélyét, miután véleményük szerint nem teljesíti a korábbi bírósági döntésben foglaltakat a beruházás környezetvédelmi engedélyének alapját képező hatástanulmány.

A Mészáros Lőrinc érdekeltségét érintő projektről korábban mi is részletesen írtunk.

Kapcsolódó
Kell egy „M0-s” a tehervonatoknak, hogy meg lehessen menteni Budát a brutális vasúti forgalomtól
Gigantikus áron nyerte el a Déli Körvasúthoz kapcsolódó budai és pesti vasúti fejlesztések kivitelezését Mészáros Lőrinc egyik érdekeltsége. Ám a horribilis összeg csupán az egyik probléma, a másik az, hogy ez a beruházás nem váltja ki a tehervonatok számára építendő budapesti elkerülő vasutat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik