Közélet

Meghosszabbítják Bicskéig az influenszertalálkozót – ősszel jönnek az ázsiai tartalomgyártók is

MTI / Soós Lajos
Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség igazgatóságának elnöke.
MTI / Soós Lajos
Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség igazgatóságának elnöke.

Olyan jól sikerült a májusi esemény, hogy ősszel ázsiai influenszereket hívunk majd meg Kínából, Dél-Koreából és Japánból is, hogy a jövőben még több turistánk legyen az említett térségből is

ezt nyilakozta Guller Zoltán az Indexnek. A Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a májusi  Spice of Europe Influenszer Média Tripre utalt, amelynek keretében az MTÜ Budapesten látott vendégül számos, milliós közösségi médiás követőtáborral rendelkező nemzetközi influenszert és tartalomgyártót, hogy a magyar fővárost népszerűsítsék.

Az eseménnyel kapcsolatban a Demokratikus Koalíció hűtlen kezelés gyanúja miatt feljelentést tett az „influenszerekre elszórt több mint egymilliárd forint közpénz miatt.” A párt közleménye szerint a miniszterelnök lánya, Orbán Ráhel befolyása alatt lévő állami ügynökség hiába fizetett gigantikus összegeket a külföldi tartalomgyártóknak a budapesti látogatásukért, azok még azt sem közölték posztjaikban, hogy Budapesten jártak. A Magyar Turisztikai Ügynökség közleményben reagált a vádakra: „ha a Demokratikus Koalíció továbbra is folytatja a minden szakmai alapot nélkülöző, hazug vádaskodásait, az MTÜ megteszi a szükséges jogi lépéseket.”

Guller Zoltán az Indexnek azt mondta, az eredmények az MTÜ-t igazolják: „a kampányainknak is köszönhetően Budapesten 20 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma a tavalyi év azonos időszakához képest. Ezek a turisták költenek a szálláshelyeken, az éttermekben, de utaznak taxival és vásárolnak is. Minden egyes forintjuk a turisztikai szektor szereplőit gazdagítja. Ebből a bevételből 4 százalékos turisztikai hozzájárulást fizetnek az államnak, és mi abból kampányokat szervezünk. Ha jól dolgozunk, több pénzünk lesz kampányolni, ha rosszul, kevesebb.”

Az MTÜ elnöke elárulta: az elmúlt évben mintegy hatmilliárd forintot költöttek külföldi médiavásárlásra.

Az idén a külföldi marketingkeretünk egy részéből nem a CNN forgat Magyarországról filmet, hanem a tartalomgyártók. Az elkészült tartalmaknak megkaptuk a felhasználási jogát, így gyakorlatilag a következő hónapokban a közösségi média felületein ebből a több ezer posztból fogunk újra és újra posztolni, azaz gyakorlatilag a médiavásárlásunkat váltottuk ki az influenszerek által készített tartalmakkal.

Guller szerint ebben semmi szokatlan nincs, sőt, ez az új trend a szakmában, amit az MTÜ-nek is muszáj követnie.

A DK vádjaival kapcsolatban Guller a portálnak azt mondta: határozottan követeljük, hogy „vonják vissza a minden alapot nélkülöző, hamis állításaikat. A májusi influenszer-médiatripet a MTÜ szervezte azért, hogy népszerűsítse Budapestet. A világ legnagyobb tartalomgyártói ebben a pár napban több mint 1000 Instagram-sztoriban, 900 bejegyzésben és 200-nál is több TikTok-videóban osztották meg személyes élményeiket közösségükkel. A rendezvénynek köszönhetően így 150 országból közel 340 millió követőjük kaphatott képet Budapestről.”

Guller hozzátette: a szerződésben rögzített 477 szponzorált tartalmat túlteljesítve további 1500 organikus tartalmat osztottak még meg a meghívott tartalomgyártók a magyarországi tartózkodásuk alatt, ezek pedig további több tízmilliós elérést és megjelenést hoztak a fővárosnak.

Tavaly 11 európai országban összesen kétmilliárd forintot költöttünk médiavásárlásra, Amerikában több mint 700 millió forintot. Ez az új típusú marketingkampány Európában egymilliárd, Amerikában 500 millió forintba került, és ebben az évben új piacokon is hirdettünk, mint például Brazíliában, Kanadában és az öböl menti arab országokban, az erre fordított összeg valamivel több mint 300 millió forint volt

– fejtette ki Guller Zoltán az Indexnek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik