Nyilvánosságra hozta a kormány azt a megállapodás-tervezetet, amelyet a pedagógusok sztrájkbizottságának juttatott el a hét végén.
A dokumentum leszögezi: a felek egyetértenek abban, hogy szükség van az alaptanterv és a kerettantervek átfogó felülvizsgálatára, a lexikális tananyag csökkentésére, az alapkompetencia-fejlesztés erősítésére. „Kiemelt cél, hogy a diákok számára a tanulás teljesítésére sarkalló, hasznos és élményszerű legyen” – áll a tervezetben, ami december 31-re tűzi ki a tartalmi átalakítás szakmai koncepciójának elfogadását.
A következő tanévtől jogszabályban rögzítenék, hogy az egész napos iskolaként működő intézmények hétköznap ne adhassanak írásbeli házi feladatot, a tankötelezettség korhatárának leszállítását pedig felülvizsgálhatják, ha jelentősen nő az iskolaelhagyók aránya.
Át kell alakítani a Klik közbeszerzési és beszerzési folyamatait, az intézményvezetők részére megfelelő összeget kell biztosítani kincstári kártyán keresztül a sürgős dologi költségek fedezésére – ez is szerepel a dokumentumban, ahogy az is, hogy a fennálló jövedelemelmaradásokat azonnal rendezni kell. Fel kell mérni az állami intézményfenntartás valós költségeit, biztosítani kell a szükséges többletforrásokat, és érdemi decentralizációt kell végrehajtani – írják.
Kitérnek arra is, hogy csökkennie kell az önértékelés, a tanfelügyelet és a minősítés adminisztrációjának, a pedagógusok és intézményvezetők adminisztratív terheinek, az intézmények adatszolgáltatási kötelezettségeinek. A nevelő-oktató munkát segítők jövedelmi rendszerét felülvizsgálnák.
Kedden a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke bírálta a pedagógusok 25 pontos követelésére válaszul született megállapodás-tervezetet, azt mondta: a pontok közel felére nem reagáltak, a válaszok másik fele sem tartalmaz konkrét irányokat, és igen távoli időpontokat jelöltek meg.