Élő Belföld

Kérem, vigyázzanak, az ajtók záródnak! – Itt a metrófelújítás első hétköznapja

Hétvégén megvolt a főpróba, jön az éles bevetés: így vizsgázik Észak-Budapest 3-as metró nélkül, percről percre.
  • Már november 4., szombat óta zajlik a 3-as metró felújítása, de az igazi próbatétel hétfőn volt. A hétvégi forgalom ugyanis a kanyarban sincs ahhoz képest, amit egy klasszikus hétfő reggeli csúcs tud nyújtani. Annyi előnye van a mai napnak, hogy hétvégével (és a hétköznap estékkel) ellentétben csak az északi harmad van lezárva a Lehel tér és Újpest-Központ között.
  • Korábbi cikkünkben mindenképp mélyedjen el, ha mostanság indul munkába az érintett területekről, tehát Újpestről, Rákospalotáról, Angyalföldről, Óbudáról és a környező városrészekből. Érdemes követni a BKK honlapját, Facebook-oldalát és a közlekedési cég speciálisan a metrópótlásnak szentelt oldalát is.
  • Mostani percről percre cikkünket folyamatosan frissítjük, de kérjük olvasóink segítségét is: ha van a pótlás során kialakuló káoszról, emberi történetekről, kellemes vagy kellemetlen meglepetésekről, jó menekülőutakról, balesetről, incidensről, haváriáról információja, képe, videója, küldje be nekünk erre a címre! Köszönjük!

Vége a csúcsidőnek, jól vizsgázott Budapest

Az biztos, hogy a várt káosz elmaradt, Budapest sikeresen abszolválta a metrófelújítás első hétköznapját. A metrófelújítás helyszínein tartózkodó riportereinktől azt kértük, foglalják össze röviden ma reggeli tapasztalataikat:

  • Reggel hat óta covereljük a semmit – ez volt a legunalmasabb BKK Apokalipszis
  • A reggel, amikor bármi történhetett volna, de mégsem
  • Budapest jobban teljesít – Ismét jól vizsgázott Főpolgármester Úr
  • Soha semmi nem volt még olyan sikeres, mint a fakocka embargó
  • Tarlós István megnyerte 2019-et
  • A buszmegállók húgyszagtalanítása sikerülne ilyen jól
  • Minden szépen kitáblázva, felfújva. Aki nem talált valamit, kérdezett és szépen eligazították. Hát ennyike. Az apokalipszis elmaradt

Útbaigazítás mobillal - élmények a 120-as buszon

Végeztem egy tesztet a sárga mellényeseken, útba tudnak-e igazítani az Árpád híd felé tartó 120-as busz felé. Az tuti, hogy nem helyiek, mert ők is a BKK appal tudták csak – írja Molnár Zoltán, száguldó riporterünk.

A 120-asnak amúgy 22 perc a menetideje az Árpád hídig, szóval lassabb, de hátsó utakon megy – teszi hozzá.

És még egy feszes kompozíciót is lőtt:

Fotó: Molnár Zoltán/24.hu

A Magyar Kerékpárosklub bringás reggelivel készült

A Magyar Kerékpárosklub indított egy kampányt, aminek keretében megpróbálják megmutatni az embereknek, hogy a bicikli egy egyszerű és megbízható metrópótló eszköz.

Fotó: 24.hu/Karancsi Rudolf

Ebből az alkalomból szervezett a kerékpárosklub bringás reggelit a Duna Plaza előtti kerékpárúton.

Fotó: 24.hu/Karancsi Rudolf

Ezen a honlapon pedig össze is gyűjtötték a legfontosabb bringás tippeket.

Unalmas apokalipszis

Újpest Központ, induló oldal: teljes csend és nyugalom – jelenti oda érkező kollégánk.

Fotósunk riposztja:

Akkor eddig ez a legunalmasabb apokalipszis, ami történt.

Tökéletes összefoglalása a ma reggelnek.

Negyvenöt másodpercenként indulnak a metrópótlók

Átlagosan 45 másodpercenként indulnak a 3-as metrót kiváltó járatok a reggeli időszakban – mondta Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója hétfő reggel az M1-en. A vezérigazgató szerint elegendő sofőr és jármű áll rendelkezésre a 3-as metró kiváltására annak felújítása alatt.

Akik azt mondják, hogy sűrűbben kellene indítani reggelente a járműveket, nem értenek a közlekedés szervezéséhez

– értékelte az igazgató.

Emlékeztetett, nem csak buszokkal, de villamosokkal is pótolják a kieső metrót.

Ez utóbbiak a metró utasainak 10-20 százalékát képesek elszállítani.

A szerelvények helyett a következő egy évben munkanapokon 20.30-ig a Lehel tér és Újpest-központ között, esténként és szombat-vasárnap pedig a teljes vonalon pótlóbuszok közlekednek.

(MTI)

„Túl kell élnünk ezt az időszakot"

Van olyan utas is, aki szerint nem olyan szörnyű a hétfő reggeli helyzet, sőt.

Hétvégén nagyobb forgalom volt, mint most.

Hozzátette, hogy egyelőre minden flottul megy, de a legfontosabb, hogy túl kell élniük most ezt az időszakot.

Helyzetjelentés: eddig elmaradt a káosz

Kollégáink gyors értékelése szerint Budapest eddig jól vette a metrópótlás akadályait.

Reggel 7 és 8 között volt, hogy nem fértek fel utasok a pótló buszokra, 8 után viszont a Lehel térnél egy csomó busz nettó üresen, vagy 1-2 emberrel indul el.

Eddig itt nem nagyon volt olyan perc, hogy ne indult volna busz. Van, hogy hosszan torlódnak a megállóban, és sokkal több ember van végig a vonalon, mint egyébként szokott lenni – jelentette kollégánk.

Viszont ha akár nem jön egy járat egy percig, elég nagy tömeg alakul ki a megállókban:

Fotó: Molnár Zoltán/24.hu

MSZP: Tarlós becsapta a budapestieket

Ahogy korábban írtuk, az MSZP sajtótájékoztatót tartott az Árpád út-István út kereszteződésénél. Horváth Csaba a 24.hu-nak azt mondta, egyszerű matematika alapján belátható, hogy Tarlós István becsapta a budapestieket.

Egy metró 1200 főt tud elvinni egyszerre, míg az általa beállított buszmennyiség csak 600 utas elvitelére alkalmas elméletben.

Hozzátette, szerinte a hétfői egy „marketingnap”, amikor mindent elkövetnek azért, hogy minden rendben legyen.

Tarlós: Addig megyünk el, ameddig a takarónk ér

A BKV és a BKK szakemberei mindent megtettek azért, hogy a legkisebb fennakadással járjon a 3-as metró felújítása – mondta a főpolgármester hétfő reggel a TV2 Mokka című műsorában. Hozzátette, hogy be kell látni, hogy egy ekkora felújítást a városban észrevétlenül nem lehet megtenni.

A 3-as metró északi szakaszának felújítása miatt pótlóbuszok járnak szombattól a metró vonalán, a munkálatok várhatóan 2018 végéig tartanak.

A főpolgármester úgy fogalmazott, a politikában sokan abban reménykedtek, hogy nem tudják elkezdeni a metrófelújítást. Most, a felújítás megindulásával hónapokig arról beszélnek majd, hogy a fővárosban közlekedési káosz van.

Közölte, a 3-as metró északi szakaszának teljes felújítása valószínűleg egy év múlva kész lesz. Annyi probléma van, hogy az akadálymentesítésnél „addig megyünk el, ameddig a takarónk ér, amennyi pénzünk van” – fűzte hozzá, megjegyezve, az északi szakaszon egy állomáson nem lesz lift. Mindent megtesznek, hogy a végső határig elmenjenek az akadálymentesítésben.

A komplett felújítás végére a budapestiek egy olyan 3-as metrón utazhatnak, amelyik 25-30 évre korszerűnek mondható és mindenekelőtt biztonságos tömegközlekedést biztosít.

„Hozzá kell szokni" - az első tapasztalatok a metrópótlásról

Megkérdeztük az utasokat, mik a tapasztalataik hétfő reggel, egyikük azt mondta, ő úgy látta, az emberek egész jól fogadták eddig a metrópótlással járó zűröket.

Leszámítva, hogy a buszsofőr az előbb üvöltözött.

Hozzátette, szerinte mindenkinek türelmesnek kell lenni, és hozzá kell szokni a jelenlegi helyzethez, hiszen minimum egy évig ez lesz majd.

A szokás nagy úr

Egyik kollégánk az Árpád hídnál tartózkodik, ahol nemrég az egyik árusnál odaégett a pizza. Hogy mi köze ennek a metrópótláshoz?

Az, hogy a füst keletkezése miatt egy csomó karbantartó ott termett, majd elkezdték keresni a füst forrását.

Megszokás, valami olyasmi.

Emlékeztetőül egy eset a sok közül:

Kigyulladt egy metrókocsi a 3-as vonalán
Az állomást kiürítették, nem sérült meg senki.

Nem csalás, nem ámítás

Ez itt egy metrópótló villamos:

Fotó: 24.hu

Ha nem tudja, mi ez, segítünk: metrópótló villamosként a 12-es helyett hétköznap 12M jelzéssel a Lehel térig meghosszabbítva, háromkocsis szerelvényekkel közlekednek a villamosok.

Kollégánk arról számolt be, hogy a villamosokon egyelőre nincs tumultus, a középső kocsikban van a legtöbb hely.

Fotó: 24.hu

Csacsiság?

Tarlós István reagált így néhány napja arra a felvetésre, hogy az eredetileg tervezettnél több pótlóbuszt kellene forgalomba állítani a metrófelújítás alatt.

Nos, lehet, hogy azért jól jönne még néhány busz, mivel az alábbi képet hét óra után nem sokkal a Lehel térről kaptuk, és eléggé úgy fest, hogy kezdenek nem felférni a buszra az utasok.

Fotó: 24.hu

Kéne egy kis segítség, hogyan jut el A-ból B-be?

Még szerencse, hogy már pár nappal ezelőtt összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat a metrópótlásról. Ha most kelt fel, viszont egyelőre fogalma sincs, hogy jusson el ma reggel munkába, iskolába vagy bárhová, kattintson azonnal:

Korábban kelünk, később érünk haza: jön a metrópótlás
Kemény évek állnak a pestiek előtt, akik korábban kelhetnek és később érnek haza a melóból, hála a túlzsúfolt metrópótlásnak a 3-as vonalán.

Pillanatnyi helyzetjelentés

Egyik kollégánk nemrég szállt fel a metrópótló buszra, ahonnan arról számolt be, hogy a sofőr elmondása alapján is eléggé nagy a csúszás, alig volt pihenőideje.

Az előző posztban bemutatott tájékoztatókat több helyen is osztogatják, így a Lehel téri piac előtt is, ahol azt mondták kollégánknak, egyelőre nincs káosz, mindenki fegyelmezett.

Az Árpád hídnál pedig rendőrök állnak a sávok között az úttesten, őket kell kerülgetni, mivel ellenőrzik, kik használják a buszsávot.

Minden segítség adott, hogy senki ne tévedjen el

A BKK azért jól láthatóan igyekezett tájékoztatni az utasokat a forgalmi változásokról, a metrókocsikban így módosították az eredeti kiírást:

Fotó: 24.hu

Az állomásokon ehhez hasonló módon segítik a tájékozódást:

Fotó: 24.hu

Plakátokkal is segítenek az eligazodásban:

Fotó: 24.hu

Rengeteg táblát kihelyeztek:

Fotó: 24.hu

Illetve készült egy ilyen tájékoztatófüzet is az összes tudnivalóval ellátva:

Fotó: 24.hu

Titok, mikor jön a következő metró?

Több olvasónk arról számolt be, hogy letakarták azt az órát a peronokon, ami alapesetben mutatja, mikor jön a következő metró.

Mutatjuk, hogy néz ki ez a gyakorlatban a Klinikáknál:

Fotó: 24.hu

Hasonló a helyzet az Arany János utcánál is:

Fotó: 24.hu

A Kálvin téren nem takarták le, csak sötét a kijelző, tehát sokkal okosabbak itt sem lettek az utasok.

Fotó: 24.hu

Megkérdeztük a BKK-t, mi történt, amint megtudjuk, frissítjük a cikkünket. Addig is ha ön is hasonlót tapasztalt, írja meg nekünk az info@24.hu-ra!

Hétvége = kaotikus metrópótlás

A Közlekedő Tömeg összesítése szerint elégtelenre vizsgázott a hétvégi metrópótlás. Beszámolójuk szerint

  • 1,5–2 perc helyett rendszeresen 8–10 percenként, hordákban jártak a buszok.
  • A járművek jelentős része már reggel 9-kor is 100%-os kihasználtsággal közlekedett.
  • 11 órakor már átlagosan 20, délután 2 órakor pedig átlagosan 75 perces késések voltak a vonalon.

Tapasztalataik szerint két alapvető elvárás sem teljesült a hétvégén

  • egyrészt tarthatatlan a menetrend,
  • másrészt elégtelenek a buszok egyenletességét biztosító intézkedések.

Mindezt úgy, hogy az elmúlt években a hármas metró minden szakaszán több alkalommal kellett már biztosítani a pótlást.

Olvasói sztorik