“Nagyon izgatott vagyok, hogy sikerült megegyezni a virtuális valóság technológiájában vezető Oculus VR-ral” – számolt be a Facebookon Mark Zuckerberg az üzlet megkötéséről. Az elmúlt években a Facebook főleg olyan mobilalkalmazásokon dolgozott, amik az emberek közötti kapcsolattartásra koncentráltak, azonban úgy érezte a cég vezetése, itt nem állhat meg a küldetésük, és következő lépésként szerettek volna továbblépni.
Az Oculus által kifejlesztett szemüveg, az Oculus Rift a fejlesztők szerint is teljesen megváltoztathatja azt, amit eddig a videojátékokról gondoltunk. A Business Insider úgy fogalmaz, “szinte lehetetlen leírni a terméket”, a felhasználó tényleg úgy érzi, hogy teljesen benne van a virtuális környezetben, mintha tényleg egy másik helyen volna. “Az Oculus küldetése, hogy lehetővé tegye megtapasztalni a lehetetlent” – írja Zuckerberg.
Node miért is van szüksége a Facebooknak egy ilyen technológiára? “Képzeljük el, hogy egy teremben vannak a diákok és a tanárok a világ minden tájáról – mindezt úgy, hogy otthon vagyunk, és ezt az eszközt a fejünkre tesszük” – magyarázza a Facebook-vezér. “Úgy gondoljuk, hogy egy nap ez a magával ragadó, kibővített valóság több milliárd ember mindennapi életéhez hozzátartozik majd” – áradozott Mark Zuckerberg.
A hivatalos sajtóközlemény szerint a virtuális valóság érzetét a cég nem csupán a játékok terén használná ki, hanem olyan iparágakban is bevetné, mint a hírközlés, a szórakoztatás, vagy az oktatás.
“Izgatottan várjuk, hogy együtt tudjunk végre működni Markkal és a Facebook csapatával, hogy a világon a legjobb virtuális valóság felületét létrehozhassuk” – ezt már az Oculus társalapítőja, vezérigazgatója, Brendan Iribe nyilatkozta. “Meggyőződésünk, hogy a virtuális valóság egészen varázslatos, új módon hozza majd össze az embereket” – tette hozzá Iribe.
A Business Insider úgy tudja, az üzlet kétmilliárd dollárjába került a Facebooknak, és a tranzakció 2014 második negyedévében zárul le.