Kellemetlen élménnyel indult az új év a Telekom és a Vodafone ügyfeleinek, ugyanis január 2-án rengeteg felhasználónál elszállt a hálózat, így sokan telefonálni, netezni és tévézni sem tudtak. A hiba kapcsán gyorsan kiderült, hogy a kimaradást mindkét telekommunikációs cég esetében egy szerverközpontban fellépő áramellátási probléma okozta.
A Telekom az eset után közölte, hogy a központi funkciókat ellátó hálózati berendezések szünetmentes rendszerrel és generátorral védett villamos energiaellátással rendelkeznek. A szolgáltatások egyik üzemeltetési helyszínén azonban a villamosenergia-ellátó rendszerben komplex probléma keletkezett, a redundáns villamosenergia-ellátásban is rövid időre szolgáltatási üzemszünet következett be. Ez vezetett a leálláshoz.
A hvg rákérdezett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnál (NMHH), hogy nem problémás-e a lakosság, az ország, illetve a gazdaság működési biztonságának szempontjából hogy két ekkora cég közös szerverközpontot használ.
Az NMHH kommunikációs igazgatósága válaszában leszögezte, az olyan eseteket, amelyek a jogszabályban meghatározott számú előfizetőnél többet érintenek, vagy a biztonságot veszélyeztetik, a szolgáltatóknak be kell jelenteniük az NMHH éjjel-nappal működő Országos Informatikai és Hírközlési Főügyeletének.
A hatóság feladata, hogy a szabályozásoknak való megfelelést folyamatosan ellenőrizze. Ezért a konkrét esettel kapcsolatban az NMHH az érintett szolgáltatókat megkereste, ellenőrzés indult, amelynek jelenleg elsődleges célja a szükséges információk begyűjtése, a körülmények teljes körű megismerése
– olvasható a hatóság válaszában.