Február 24-én, reagálva Oroszország ukrajnai inváziójára, a Meta elindította a háború által érintett felhasználókat támogató aktivitásait. A platformokon folytatott, egyébként eddig finoman szólva is kétésges sikerű, dezinformáció elleni küzdelem mellett a vállalat nonprofit szervezeteknek nyújtot anyagi segítséget, az ukrajnai helyzetről való megbízható tájékoztatást, valamint más szervezetekkel együttműködve fejlesztették a humanitárius erőfeszítésekhez használt technológiákat.
A Meta többek között elindított egy WhatsApp chatbotot, amely az ukrán állami sürgősségi szolgálattól érkező legfontosabb frissítéseket osztja meg. Emellett részletes tájékoztatást nyújt a vészhelyzetben érvényes szabályokról, a légitámadásokkal és fegyveres támadásokkal kapcsolatos figyelmeztetésekről, és tájékoztat arról is, hogyan lehet a háborús helyzetben biztonságban maradni és menedéket keresni.
A Meta ezen kívül tizenhat közép- és kelet-európai nonprofit szervezetet támogat, és komoly figyelmet fordít a dezinformáció visszaszorítására is. Hét közép- és kelet-európai ország nonprofit szervezeteivel együttműködve
a Lviv Media Forum nevű nonprofit szervezettel közösen újságíróknak is dezinformációellenes anyagokat biztosítanak, és egy facebookos információforrást hoztak létre az ukránok és olyan más nemzetiségű felhasználók számára, akik Ukrajnában maradnak. Ezen a felületen a felhasználók megbízható információkat találhatnak arról, hogy hol kérhetnek orvosi segítséget, hogyan maradhatnak biztonságban, és hol kaphatnak sürgősségi segítséget – mind Ukrajnában, mind a szomszédos országokban közvetlenül a határátlépésük után.
A Meta által működtetett platformokon szervezett gyűjtések révén a felhasználók már több mint 50 millió dollárt gyűjtöttek össze az ukrajnai humanitárius civil szervezetek számára – több mint 750 ezer adományozó több mint 1500 civil szervezetet támogatott.