Az Instagram egy sajátos algoritmus alapján mondja meg, hogy éppen milyen képeket és videókat látunk elsőre, és milyeneket sorol hátrébb az applikáció. Ezt a módszert 2016-ban vezette be a közösségi oldal, a felhasználók pedig nem örültek túlságosan, de mára megszokták, leginkább azért, mert nincs beleszólásuk a dologba. A Mashable az Instagram termékmenedzserét, Julian Gutmant és a dizájnért felelős vezetőt, Jill Nussbaumot kérdezte a dologról.
A szakemberek elmondták, hogy a 2016-os újításnak elsősorban az volt a szerepe, hogy az emberek ne maradjanak le a számukra fontos követett ismerősök bejegyzéseiről. A statisztikák szerint a felhasználók a posztolt kontent 70 százalékát nem is látták addig, amíg kronológiai sorrendben dolgozott a hírfolyam.
A mostani algoritmus gépi tanulást használ arra, hogy megállapítsa, mi érdekelheti a felhasználót: a korábbi aktivitást nézi, és eszerint igazítja azt, hogy mit látunk az applikációban. Az érdekes dolog viszont még csak most következik: Gutman szerint az algoritmus nemcsak az instagramos, hanem a facebookos viselkedésünket is figyeli. Azt, hogy pontosan mindezt hogyan teszi, Gutman nem árulta el, de
Persze ez annyira nem meglepő, hiszen a Facebook és az Instagram egy kézben van, és mindkettő azon dolgozik, hogy a személyes adataink alapján a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. A gond csak ott kezdődik, hogy ebbe az Instagram felhasználói valószínűleg nem egyeztek bele: az pedig, ha felhasználják az adataikat egy másik platformon a beleegyezésük nélkül, szintén olyan komoly adatvédelmi problémákat vet fel, amilyenekkel a Facebook az elmúlt években keményen küzd.