A magyar lakosság 8,1 százalékát sújtja diabétesz, ami lényegesen magasabb a 6,4 százalékos uniós átlagnál. Az Eurostat adatai szerint a 32 európai országból csak Franciaországban, Portugáliában, Görögországban, Törökországban és Máltán magasabb a cukorbetegek teljes lakossághoz viszonyított aránya, mint nálunk. Mindemellett a lakosság további 8 százalékát veszélyezteti a betegség, akik pre-diabétesz állapotban vannak.
A diabétesszel élőknek nyújt segítséget az NN Biztosító inkubátor programjának első fejlesztése, ami két nagy vállalat összefogása: a Sparklab és a Vodafone közösen fejleszti az egyelőre tesztüzemben lévő DiaBlog nevű mobilalkalmazást.
Az appot vezeték nélküli vércukormérő eszközökkel lehet összepárosítani, és jelentősen megkönnyíti a cukorbetegek mindennapjait: nekik akár naponta kilencszer fel kell jegyezniük a méréseik eredményét, valamint a bevitt inzulin mennyiségét. Ezt többnyire papíron végzik, amiből nehezen nyernek használható információt, és sok időt vesz igénybe.
Az app automatikusan fogadja a vércukorszint méréseket a vezeték nélküli eszközöktől, valamint értelmezhető információt ad a vércukorszint ingadozásának mérséklésére. Nem csupán a vércukormérési eredményeket tárolja és jeleníti meg, hanem a cukorbetegséggel kapcsolatos valamennyi releváns adat (szénhidrát bevitel, inzulinadagolás, mozgás) rögzítésére és nyomon követésére is lehetőséget ad majd.
„ A cél egy olyan IoT-megoldás kialakítása volt, amely manuális beavatkozás nélkül rögzíti az adatokat és kíséri figyelemmel a cukorbetegek állapotát, bárhol, bármikor.” – mondta Alexandre Froment-Curtil, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója.
A DiaLab mellett a Sparklab által felkarolt egyik startup csapat azon dolgozik, hogyan segíthet azoknak az édesanyáknak, akiknek a szülés után szétnyílt a hasizmuk. Edzéssel és speciális gyakorlatokkal lehet tenni a javulásért – ebben segít a Potzak App csapat ötlete, amely 15 évnyi nyílt hasizom rehabilitációs szakmai tapasztalatot tett egy mobilalkalmazásba. Ennek keretében videók és instrukciók formájában kapják meg az anyukák a felépüléshez szükséges tudást és gyakorlatokat.
Egy másik kezdeményezés az NN Biztosítón belülről indult, és a célja egy olyan chatbot alkalmazás fejlesztése, ami az ügyfelek kérdéseire azonnal válaszol az őket érintő legfontosabbak kérdésekkel kapcsolatban.